...

Moderator: Moderatorer

#1368741
Fortsätter lite på gnällande på lampor efter gårdagens ärtsoppa. Varför stänger man inte av bakdimljusen när man blir ikappkörd? Och varför tror man att man ser mer med dimljusen och halvljuset tänt? :P

Även trähattar som ligger c:a 2-3m bakom en annan bil i tät dimma kan man ju bli knäpp på. Nu slapp jag sådana själv, men såg flera i andra filen som hade såna efter sig :P
Användarvisningsbild
av vetten
#1368745
Alla jävla idioter som absolut måste ligga typ två tre meter bakom oavsett hastighet 👹 och dom verkar inte fatta hur man än gör för att få dom att fatta, man skulle ha en paintbollbössa inbyggd riktad bakåt i bilen👹
av Lövet
#1368748
grillchips skrev:De senaste veckorna har jag upptäckt ett fenomen som gör mig precis jävla vansinnig varpå jag nog har råkat lära yngsta barnet lite onödiga ramsor i bilen.

Folk som kör på sträckor, låt säga 60-sträcka som längre fram uppgår till 80. Gasa upp till 60 gör de utan några som helst problem men när det slår över till 80 så är det som att gaspedalen är gjord av lava. Lagom till att ~1-2km längre fram där sträckan går tillbaka till 60 så har man uppnått 80 men då ska det som sig bör saktas ner.
VARFÖR KÖR NI SÅDÄR?!
Samma människor som ligger i vänsterfil 2km före avfarten för "det är ju ändå dags snart"
#1368755
vetten skrev:Alla jävla idioter som absolut måste ligga typ två tre meter bakom oavsett hastighet 👹 och dom verkar inte fatta hur man än gör för att få dom att fatta, man skulle ha en paintbollbössa inbyggd riktad bakåt i bilen👹
Har allvarligt funderat på att bygga en anordning bak på bilen som duschar vederbörandes front/vindruta med något klet, problemet är väl att få det till rätt ställe utan att det hamnar på ens egen baklucka och att det ska ske så omärkbart som möjligt.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1368763
På tidigt 90-tal när körkortet var färskt så hade jag en spolbehållare/pump från en 144 som jag hade kopplat till grenröret på 244an, där tankades det diesel och det gav en ordentlig dieseldimma bakom bilen när vippströmbrytaren aktiverades, tramsigt men ack så effektivt mot rumpsniffande bilar. :-)
#1368799
Erik Å skrev:Man slipper detta problem när man kör med plankor eller armeringsjärn som sticker ut bakåt genom bakluckan.. De som ligger bakom håller jättebra avstånd :-D
Konstigt nog fungerar ett vanligt hyrsläp totalt motsatt verkan, sällan ligger folk så nära samt ska köra om i city som då bara för att bli omkörda vid nästa korsning när de fastnat i höger eller vänster körfält för att någon som ska svängaväntar på gående :)
#1372114
Alltså, moderna bilar och mottrafikanterna envisas med att sitta med telefonen i örat, inga hörlurar, ingen handsfree på något sätt.

#nohopeforthehumanrace

Nu har jag blivit så gammal att jag önskar att trafikpolisen får sin revolution och börjar trafikera vägarna igen. A-traktorer i 150km/h, skotersläp i 110km/h, världen är fanim** ur led fullständigt.

Jag förstår inte heller balla Allan med egen firma som ska köra formel1 med sin Amarok, det finns alternativa fordon som kan sträcka ut om man aldrig fick chansen att vinna i gocart mot kompisarna.

J#@! * pajasar
#1372115
Jallemet skrev:Alltså, moderna bilar och mottrafikanterna envisas med att sitta med telefonen i örat, inga hörlurar, ingen handsfree på något sätt.

#nohopeforthehumanrace

Nu har jag blivit så gammal att jag önskar att trafikpolisen får sin revolution och börjar trafikera vägarna igen. A-traktorer i 150km/h, skotersläp i 110km/h, världen är fanim** ur led fullständigt.

Jag förstår inte heller balla Allan med egen firma som ska köra formel1 med sin Amarok, det finns alternativa fordon som kan sträcka ut om man aldrig fick chansen att vinna i gocart mot kompisarna.

J#@! * pajasar Bild
Båtsläp långt över 30 är också en klassiker ;p
  • 1
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
  • 498
  • 543

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]