...

Moderator: Moderatorer

#1444334
Allinug skrev:Är det inte väldigt irriterande att åka bakom en bil som har nya däck med etiketterna kvar på däcksulorna? Det liksom blinkar om däcken.
Hahaha, absolut!

Jag ruskar på huvudet när jag ser sånt.
#1444336
Allinug skrev: ons 05 maj 2021, 20:42 Är det inte väldigt irriterande att åka bakom en bil som har nya däck med etiketterna kvar på däcksulorna? Det liksom blinkar om däcken.
Om ni åkt bakom ett fordon där däcken är så jävla slut så att slitbanan håller på o släppa. Måste det väl vara bättre med lappen på de nya däcken eller hur? :bored:
#1444350
Har funderat på det där med lapparna. Borde det inte påverka balansering om man låter lapparna sitta kvar på däcken när man utför balanseringen? Eller är det försumbar vikt på dom??
#1444377
Variosboy skrev:Har funderat på det där med lapparna. Borde det inte påverka balansering om man låter lapparna sitta kvar på däcken när man utför balanseringen? Eller är det försumbar vikt på dom??
Det torde vara försumbart, jag samlar på mig väldigt mycket grus i vinterdäcken på byvägen under säsongen och det märks inte.
#1444383
Stenarna kanske fördelar sig mer jämt över varvet än lapparna gör, men visst, det lär ju inte handla om extrem skillnad.

Tänker att de som har mage att åka runt med lapparna kvar är såna individer som inte bryr sig och som knappt skulle märka om ett hjul ramlar av, för det ser ju för bedrövligt ut med lapparna kvar på! :-)
#1444392
Men hur många mil behöver man köra innan dom nötts bort inte många, mej stör det inte tycker enbart att det känns bra att någon har investerat i nya sulor :-D
#1444418
Variosboy skrev: tor 06 maj 2021, 11:48
Tänker att de som har mage att åka runt med lapparna kvar är såna individer som inte bryr sig och som knappt skulle märka om ett hjul ramlar av, för det ser ju för bedrövligt ut med lapparna kvar på! :-)
Tycker snarare att det är slött av däckkrängaren att inte ta bort lapparna innan balanseringen/monteringen av hjulet.
sitter inte speciellt hårt innan hjulet varit i drift, inte helt lätt o få av när det väl varit ute i drift ett tag.
#1444431
Ja det är ju fel nummer 1 att däckkrängaren varit sjukligt lat! :P
Att inte ägaren sen inte plockar av dom är ju nästa fel i kedjan.
@vetten: absolut är det så att man får ge dom en klapp på axeln för sina nya sulor i alla fall! :-)
#1444484
Sist jag bytte till nya däck fick jag bilen utlämnad och hann köra hem innan jag såg att dom inte plockat av lapparna. Det var skitsvårt att få bort dem då. fick inte bort allt men i allafall så att mönstren blev "fria'.
  • 1
  • 518
  • 519
  • 520
  • 521
  • 522
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]