...

Moderator: Moderatorer

#1250644
Robbi skrev: Ja, vad säger man?
Jag tror gubben visste precis vad som skulle hända och hade antagligen en bra livförsäkring på tanten. Förmodligen större chans än att vinna på lotter ;)

Näe,, det är bara sjukt att folk än idag har en telefon i örat, kör påverkade samt tror att man tjänar en massa tid på att köra om sina mindre viktiga medtraffikander. Men mera, med meeera....
#1250653
HUR kan gubben anse det vara onödigt? Det är ju inte som att bilen bara kan hålla en telefon i minnet...
av Lövet
#1250673
grillchips skrev:HUR kan gubben anse det vara onödigt? Det är ju inte som att bilen bara kan hålla en telefon i minnet...
Han vet inte hur man gör. Det var säljaren som kopplade in hans telefon.

(Ren gissning men det beteendet är inte direkt ovanligt bland äldre herrar)
#1250676
Ja jösses.. Men jag har inte riktigt förstått det där med att köra som en kratta för att man håller telefonen mot örat. Det är ju inte direkt så att båda händerna alltid är på ratten ändå och händer det nåt får väl telefonen hamna i knät.. Att påbörja eller avsluta samtal med fipplet det innebär däremot.. :-P
Finns ju en del forskning som visar att samtalsämnet är viktigare för säkerheten än om telefonen är i näven eller inte. Dvs prata inte om allvarliga saker som i sig kräver fokus.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1250771
Micce1980 skrev:
Robbi skrev: Ja, vad säger man?
Jag tror gubben visste precis vad som skulle hända och hade antagligen en bra livförsäkring på tanten. Förmodligen större chans än att vinna på lotter ;)

Näe,, det är bara sjukt att folk än idag har en telefon i örat, kör påverkade samt tror att man tjänar en massa tid på att köra om sina mindre viktiga medtraffikander. Men mera, med meeera....
BildBild
Användarvisningsbild
av Robbi
#1250903
Går det troll i fenomenet? Idag fastande jag i en liten kö med 3 bilar framför en liten rondell. Jag kikar ut och då har någon kört halvt upp på rondell och sitter fast. Vi kommer inte förbi då det är en liten rondell och ändan på bilen blockerar såpass. Polisen kommer efter typ en minut, de måste ha kommit körande av en slump. De går fram till föraren som öppnar och kliver ut med mobilen i örat!! Han typ hyschar polisen med handen och lägger sedan på!

Maken till korkat beteende! Jag hoppas att han ringde polisen men det verkade inte så utan en kostymnisse som har pratat i telefon och kört upp i rondellen, och till råga på allt fortsätter prata inför polisen?
#1250910
Vad är det där med att ens hålla i luren, går väl bra att sätta på högtalaren och ha den i en hållare, lägga den i knät eller mellan framstolarna om man nu inte har en modern bil med blåtand i eller bryr sig om ett blåtandsheadset.
#1250913
Micce1980 skrev: tis 22 maj 2018, 18:15 Vad är det där med att ens hålla i luren, går väl bra att sätta på högtalaren och ha den i en hållare, lägga den i knät eller mellan framstolarna om man nu inte har en modern bil med blåtand i eller bryr sig om ett blåtandsheadset.
På högtalare i en hållare i ventilationsgallret bredvid ratten är samtalskvaliteten faktiskt förvånansvärt bra för båda parter. Bättre än BT-handsfreen i min eftermonterade Alpine-stereo med lös mikrofon vid solskyddet.. (vettetusan var den ska sitta annars).
#1251130
svergie2 skrev: mån 14 maj 2018, 08:00 För att undvika olyckan som illustreras I din bild Joel så lärde min trafikskola mig när jag tog körkortet I september att man ska gå ut och blockera det yttre körfältet. Se den blåa linjen. :) Screenshot_20180514-075933_Photos.jpeg

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Du missar bilarna som kommer att ligga i ytterfil som ska rakt fram i den cirkulationsplatsen. Det är rörigt med många bilar och många avfarter.

Ni kanske ska testa det, ni kanske skulle bli förvånad över hur enklare det är att bara ligga i ytterfil oavsett var man ska?
#1251139
Mest på mig själv härom dagen.

Kommer fram till en rondell och jag befinner mig bakom en nyare S90. Föraren kör när det är fritt men ångrar sig både en och två gånger, tredje gången är det mer fritt än någonsin och denne tar fart och jag med. Så klart har denne inte galopperat iväg speciellt långt utan stannat, som tur är löser city safety det åt mig då jag totalt missat att denne stannat för en bil som inte ens är nära rondellen ännu. Blev allt lite besviken på mig själv men samtidigt ska man nog tänka lite på hur man själv kör om man vill klara sig utan att bli påkörd.

För övrigt har jag nu slutat med att dra på rätt bra för att komma upp i laglig maxhastighet, det slutade bara med att folk trodde man skulle fortsätta dra på och hamnade i baken på mig. Nu drar jag inte heller iväg som Elsa 72 år men inte heller som Jakob 19 år i farsans T5:a. Har nog sluppit de flesta som ville nosa på mig nu :)
  • 1
  • 437
  • 438
  • 439
  • 440
  • 441
  • 543

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]