...

Moderator: Moderatorer

#1264800
Mer en anekdot än något jag blev verkligt irriterad på eftersom det hände på motorväg med gott om plats. På landsväg hade jag nog blivit smått störd.

På E6an mellan Laholm och Göteborg körde jag om samma bil, en lite skruttig blå Mitsubishi med två unga män i, fem eller sex gånger. Med skaplig fartskillnad så jag kom om I ganska rask takt. Sen kom de som skjutna ur en kanon. Jag körde typ skyltad hastighet på farthållaren hela tiden så min fart var väldigt jämn. Undrar lite vad de höll på med..
#1264803
En klassisk jojo-förare! :D Det går lite saktare när han ska svara på SMS eller uppdatera facebook, sen hittar han gaspedalen när han periodvis faktiskt kollar var han kör.
*Pling* Ett nyss SMS och plötsligt går det lite sakta igen...
#1264817
Med risk för att låta som en stofil, men jag har ofta upplevt detta jojo'ande med kvinnliga förare
#1264905
De jag oftast ser är typ yrkesfordon/skåpbilar där hastigheten verkar ha direkt koppling till när det pratas i mobilen!
Oftast såklart utan handsfree..
#1265381
W.A.P.E. skrev: tis 14 aug 2018, 15:28 Med risk för att låta som en stofil, men jag har ofta upplevt detta jojo'ande med kvinnliga förare
Jo det låter ganska mycket stofil om det. Själv har jag sett detta med förare oavsett kvinna/man bakom ratten. Pratas det / fifflas med mobil under körning så blir det väldigt tveksam trafikprestanda och inte ens den berömda kvinnliga simultankapaciteten kan råda märkbar bot på detta. Det blir rutten körning helt enkelt.
#1265849
joel80 skrev: ons 16 maj 2018, 23:16 Själv så blev jag tokkapad av en TaxiSverige som tyckte det var vettigt att svänga höger från vänster körfält nät vi båda kör in i cirkulationsplatsen samtidigt och jag ska rakt fram. Önskar nästan att jag inte hade haft koll på hur illa han körde innan så jag inte hade varit så beredd.. :(

Håller på att tanka upp videoklipp på det!

Edit:
Videon
Du har väl lärt dig att Gul taxi är lika med Red allert!!!
#1266378
Alltså jag kan också vara lite fräck i cirkulationer ibland och sno en tight lucka. Men att göra det i slow motion och sedan inte ens accelerera lite på väg ut när det är 70 kändes lite väl.. Bilen gjorde hela manövern I typ 20 så jag stod nästan helt stilla med nosen mot sidan på den andra bilen och väntade på att manövern skulle slutföras. Tur jag inte hade någon som slickade mig i kofångaren bak.
Användarvisningsbild
av Derank
#1266560
Jag skulle inte kalla det för att sno. En cirkulationsplats är till för att kugga på i.

Låg fart in o rondellen och håll en anpassad och jämn fart runt då fungerar påkuggningen bra.

Men man ser ju allt för ofta de som håller full Pelle runt och inte fattat det här med rondeller.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1266748
Någon här som känner sig skyldig? ;-)

IMG_9180.PNG
IMG_9180.PNG (87.52 KiB) Visad 1141 gånger
  • 1
  • 447
  • 448
  • 449
  • 450
  • 451
  • 544
Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de m[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Kan du ge exempel på funktioner eller annat […]

Vi som beställt nya XC60

Snygg! Bra färgkombo med Dark.

Vi som beställt nya V60

8,99 och går snart ner. De har rörlig[…]