...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1565091
GOD JUL ALLA VOLVONÖRDAR!

Jag vill igen påpeka och även kanske varna att detdär med A-traktor som
Nästan kör nere i diket...

Varit nere i Göteborg i dag på förmiddagen.

På väg hem på motorvägen kom jag ikapp en vinröd SKODA.

När jag kom ikapp ca 50m bakom så drar föraren bilen ut i kanten åt höger. Släpper SKODAn 150m några gånger och var gång ca 50m bakom ut åt höger.

En inövad/inlärd reflex misstänker jag.

Är det frusen modd på vägen är det beteendet rent livsfarligt för SKODAn

och kan sluta illa för oss andra också.


Uppmanar alla A-traktor-förare.
Kör mitt i körfältet, sväng undan på en p-plats längs vägen eller en busshållplats och släpp förbi eventuell kö. Så ni inte blir som SKODAn.

Detta är den stora anledningen till att A-traktor nästan i dike vid körning irriterar mig.


GOD JUL



Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1566118
Vet inte om det är trafiken som irriterar

Vem ska vi hacka på i dag?


Missa inte trängselskatten
Straff avgift eller påminnelseavgift
9:- = 509:-
När staten påminner.

Poteto potato

Högersving eller högerkrok
Sa den sjukpensionerade moderaten.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1566917
Min tur att gnälla av mig:

Är sjukt trött på bilister som nästan ska köra över hälarna på en när man går över på oövervakade övergångsställen.

Ska tilläggas att jag inte tillhör dem som kastar mig ut i vägen mitt framför bilar utan jag söker ögonkontakt och när bilar saktar in för att släppa över så går jag med raska steg över vägen.
#1566924
@Variosboy, Hehe, här är det mer tvärt om. Bilister stannar för gående överallt mer eller mindre. Även i god tid där det tidigare varit någon form av övergångsställe men också glatt för cyklister på övergångsställen och cykelpassage.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1568041
Bilförare med premiumdäck och antisladd som tycker att det bara är att stå på, plattan i mattan, spiken i botten, "full patte", trampa skiten ur plåtburken. När det är som i natt i Boråstrakten. Ny snö som är som att köra på en blandning av gräddkåla & gelé. Går antisladden in och korrigerar så har man kört för fort. Den ska agera så lite som möjligt. Dess uppgift ligger på samma nivå som en panikbromsning som bilen själv styr. I mellandagarna va en sådan chauför upphämtad av ambulans nån kilometer innan Lockryd i riktning från Borås. 2 brandbilar m.m. m.m. fick stå och vänta 1 timma + att bilen efter mig kaaaaaaaanade 25 m och in i min bil. Antisladd i all ära men det flyttar endast gränsen för när det händer och när det händer är man mycket nära sankte per.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Roy
#1569023
Man kan bli irriterad vid övergångsställe där en äldre dam står, kanske 5 meter från vägen, visar inga direkta tecken på att vilja gå över, men likförb, skall hon gå över vägen.
Vad gör man, stannar eller stannar inte? Och får vänta jättelänge .....

Sen kan man bli irriterad över folk som inte kan ge tecken före och i rondeller. Blinkar vänster och svänger ut från rondellen....
eller de som byter fil, eller svänger och blinkar först efter att ha gjort åtgärden.

Man skall ju ge tecken för att signalera vad man tänker göra, inte vad man har gjort.

Roysan
#1569031
Jallemet skrev:Trafik och trafik men någon har uppdaterat layouten i appen, initialt är jag irriterad.
Ah, nu är det åtgärdat och allt är som vanligt igen. Jag får passa på att njuta då appen snart är ett minne blott i min trotjänare som fyller 12 i år.
#1569033
Med tanke på dagens väder i Sörmland/Östergötland; folk som tror att dimma gör att dimljus och halvljus blir tillåtet tillsammans, gärna med bakdimljusen tända också med andra bakom sig :-D
  • 1
  • 540
  • 541
  • 542
  • 543
  • 544
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]