...

Moderator: Moderatorer

#1324613
Libbe skrev:
Mabuse skrev: mån 01 jul 2019, 07:29
vetten skrev: fre 28 jun 2019, 23:19 Sjukt är vad det är, vi blir ju för faen omyndighetförklarade av dom.
Folk i allmänhet är så jävla puckade att de behöver någon som tänker och bestämmer åt dem.
Jag tvingas uppleva det på vägarna varje vardag till och från jobbet. :bored:
-Jag fundera på att Sluta åka till jobbet! :-D
Det är 15-20 år kvar tills jag kan tänka på det alternativet...
#1324872
Hastighetsgränserna gäller faktiskt även där vad jag vet ;p Fast det kanske är lite som motorcyklar, så länge inget är i vägen (oftast även då dock) gäller fri fart :party:
#1324877
Allinug skrev: Men det är ju fri fart på cykelbanorna! 8-)
Nej.
Steffe3 skrev:Hastighetsgränserna gäller faktiskt även där vad jag vet
Man får cykla på rätt bra för att överskrida hastighetsgränsen på cykelbanor.
#1327015
När ska folk lära sig att inte chansa?
Visst, jag kan köra ganska hårt också, men detta var på det berömda när jag körde från Österlen till Kalmar igår.
Häng med vid 1.20... :-o

#1327027
fjohan82 skrev:När ska folk lära sig att inte chansa?
Visst, jag kan köra ganska hårt också, men detta var på det berömda när jag körde från Österlen till Kalmar igår.
Häng med vid 1.20... :-o
De kanske tror de är Schumacher och ännu värre vilja få samma öde :-( Men folk är ju allmänt rastlösa, tror att de tjänar något bara för att komma hem 30 sekunder tidigare för att se på sin smart tv ;-)
#1327039
fjohan82 skrev: tis 16 jul 2019, 20:24 När ska folk lära sig att inte chansa?
Visst, jag kan köra ganska hårt också, men detta var på det berömda när jag körde från Österlen till Kalmar igår.
Häng med vid 1.20... :-o

Jag har tyvärr annan uppfattning. Han hade rättighet att köra om dig, däremot jag märker tydligt att du accelerade precis när han körde om dig. Det var inte snyggt och ffa livsvarligt för alla inblandadde. Dessutom du får inte inte göra det enl regler. Tummen ner fjohan82 :-((
#1327042
Va?? Rättighet att köra om? Vad sjutton menar du? Den där föraren ska lämna tillbaka körkortet... om han ens har nått. Det ser snarare ut som att lastbilen saktat ner än att han ökar hastigheten. Ända från ca 1:15 börjar avståndet minska. Först 1:24 kommer idioten in i bild. (Med mötande trafik som får flytta sig!)
#1327045
Freddy100 skrev: tis 16 jul 2019, 22:50
fjohan82 skrev: tis 16 jul 2019, 20:24 När ska folk lära sig att inte chansa?
Visst, jag kan köra ganska hårt också, men detta var på det berömda när jag körde från Österlen till Kalmar igår.
Häng med vid 1.20... :-o
Jag har tyvärr annan uppfattning. Han hade rättighet att köra om dig, däremot jag märker tydligt att du accelerade precis när han körde om dig. Det var inte snyggt och ffa livsvarligt för alla inblandadde. Dessutom du får inte inte göra det enl regler. Tummen ner fjohan82 :-((
Jag ligger på farthållaren som justerar sig efter lastbilen. Jag ökar inte, det är lastbilen som sackar in varpå min bil närmar sig lastbilen innan den bromsar.
Resultatet av detta är att luckan blir mindre just när bilen vill tränga sig in mellan oss.
  • 1
  • 470
  • 471
  • 472
  • 473
  • 474
  • 543

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]