...

Moderator: Moderatorer

#1327047
Det spelar ingen roll Fjohan vilken system du använder. Jag ser att du minksade avståndet från lastbil precis när du blev omkörg.
Regler:
1. Det fanns ingen förbud att köra om
2.''Håll till höger (om vägrenen är fri kan du köra ut på den för att underlätta).''
3. ''Öka inte farten (sänk farten om det behövs).''
4. ''Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.''
#1327048
joel80 skrev: tis 16 jul 2019, 23:01 Va?? Rättighet att köra om? Vad sjutton menar du? Den där föraren ska lämna tillbaka körkortet... om han ens har nått. Det ser snarare ut som att lastbilen saktat ner än att han ökar hastigheten. Ända från ca 1:15 börjar avståndet minska. Först 1:24 kommer idioten in i bild. (Med mötande trafik som får flytta sig!)
Du verkar behöva liten repetition ...Läs gärna regler...
#1327055
Haha...ingenting att vänta på. Jag kan hålla med om det att den som körde om hade minimala marginaler, men det är absolut oacceptabelt att spela roll som ''privat polis'' i sådana situationer... Jag kör mkt sedan 30 år och träffar sådana varje dag. Den som inte vill köra om och sätter pilot assist får låta andra köra om om dem vill....och ffa respektera regler...
#1327057
Freddy100 skrev: tis 16 jul 2019, 23:50 Haha...ingenting att vänta på. Jag kan hålla med om det att den som körde om hade minimala marginaler, men det är absolut oacceptabelt att spela roll som ''privat polis'' i sådana situationer... Jag kör mkt sedan 30 år och träffar sådana varje dag. Den som inte vill köra om och sätter pilot assist får låta andra köra om om dem vill....och ffa respektera regler...
Det var precis så jag gjorde, jag kör på farthållaren ibland och och låter då de runt om sköta sitt.
Polis har jag inget för att leka, däremot kommer jag aldrig att stå på bromsen så den bakom mig (60 tons ekipage) kör i min min bil bara för att någon gör en galen omkörning.
Det är förmodligen väldigt få som vill få en whiplash pga det.

Vill du kalla det för "leka polis" så får det stå för dig.

Ämnet är härmed avslutat för min del för att slippa skapa dålig stämning på forumet.
#1327058
Freddy100 skrev:Det spelar ingen roll Fjohan vilken system du använder. Jag ser att du minksade avståndet från lastbil precis när du blev omkörg.
Regler:
1. Det fanns ingen förbud att köra om
2.''Håll till höger (om vägrenen är fri kan du köra ut på den för att underlätta).''
3. ''Öka inte farten (sänk farten om det behövs).''
4. ''Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.''

Hahahahaha!!!

Fantastiskt roligt!

Men lite läskigt också att du verkar ha lyckats tagit körkort och får befinna dig på allmän väg med ett fordon! :-o
#1327059
joel80 skrev: ons 17 jul 2019, 00:08
Freddy100 skrev:Det spelar ingen roll Fjohan vilken system du använder. Jag ser att du minksade avståndet från lastbil precis när du blev omkörg.
Regler:
1. Det fanns ingen förbud att köra om
2.''Håll till höger (om vägrenen är fri kan du köra ut på den för att underlätta).''
3. ''Öka inte farten (sänk farten om det behövs).''
4. ''Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.''

Hahahahaha!!!

Fantastiskt roligt!

Men lite läskigt också att du verkar ha lyckats tagit körkort och får befinna dig på allmän väg med ett fordon! :-o
Tips...Läs igen regler :-D
#1327060
Åh.. jag kan allt reglerna. Du är lustig som tror att det är lagligt att köra om där i det läget.
Att du dessutom tror att man måste hålla till höger, och inte lyssnar när han säger att han inte ökade farten. Där sprack alla dina 3 första...
Nr 4 utför han då han ökar avståndet till idioten och bromsar ännu mer när han tränger sig in.

Du gör en klassisk "blame the cammer". Finns det ingen cyklist att skylla på har vi alltid de som försöker leta fel hos bilen med kameran. De 4 du hittat... alltså.. om du inte trollar oss alla duktigt nu är det som sagt rätt fantastiskt.
:-D
  • 1
  • 471
  • 472
  • 473
  • 474
  • 475
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]