...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1574727
Steffe3 skrev:Folk som bromsar på motorvägen för att polisen råkar stå där, gärna till runt 20 under gränsen, trots att man inte kör för fort :mad:

Inte ofta man ser polisen ta folk för fortkörning när man inte kör för fort liksom :P
Helt klart samma sorts förare som alltid ska ner 15-20km/h under gränsen vid en fartkameror!
#1574728
joel80 skrev: mån 01 apr 2024, 15:34
Steffe3 skrev:Folk som bromsar på motorvägen för att polisen råkar stå där, gärna till runt 20 under gränsen, trots att man inte kör för fort :mad:

Inte ofta man ser polisen ta folk för fortkörning när man inte kör för fort liksom :P
Helt klart samma sorts förare som alltid ska ner 15-20km/h under gränsen vid en fartkameror!
Ja, dom är också farliga :-D
#1575879
Vägarna, jag irriterar mig på vägarna.
Dom är i fantastiskt dåligt skick, hemma på byvägen är det slukhål och dåligt dikat och på riksvägen har det tunga trafiken intensifierats under många år och det blir en riktigt spårig vägbana.

Den spåriga vägbanan ger naturligtvis konsekvenser även under vintertid, vi är många som minns 70- & 80-talet när bladet var i backen med ett gnistregn och snön kunde flyga många meter ut över dikena. Dels är väghållningen mer eller mindre privatiserad eftersom den utförs av entreprenörer och utrustningen mycket dyr. Även om dom skulle trycka ner Hardox-bladet i asfalten så blir isen kvar i spåren.

Lagom till sommaren kommer också regnet som blir kvar i samma spåriga vägbana.

Då tycker Bydén (ÖB) och Bohlin (Civilförsvarsminister) att vi ska rusta för krig, jo tjena. Lycka till med det när tågen knappt har räls och vägarna försvinner i vårfloden.

Visste ni förresten att den nordligast placerade matdistributören är ICA i Borlänge?! 40mil kvar norrut till Östersund som man i stora drag kan kalla för mitt i landet.

Nu är jag trött, lägger mig i sängen och tar en snus under läppen och drag igång en dokumentär i lurarna, godnatt Sverige.
  • 1
  • 540
  • 541
  • 542
  • 543
  • 544

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]