...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av WestCoast
#163743
Var fasen är snöskottnarna på de stora vägarna.. titta bara norge, fina rena vägar och plogbilarna kommer på bredd och med jämna mellanrum.. i Sverige och göteborg i synnerhet så är det skamligt. E6an som skall vara en livsnerv för trafiken är igensnöad och bilarna kryper fram i 40 km/h... inte en enda plogg/saltbil såg jag till på E6an i helgen.. skamligt! :evil:
Användarvisningsbild
av Nexus
#164193
saltbilarna är i eskilstuna :evil: här flyter vägarna fan jämnt :cry:
Användarvisningsbild
av WestCoast
#164224
snön låg ju bara två-tre dagar så.. snart dax för sommardäck igen. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
#164267
påminn mig ej om att jag måste köpa nya framdäck till sommar puckarna :-(O) :lol:
Användarvisningsbild
av WestCoast
#164282
grammse skrev:påminn mig ej om att jag måste köpa nya framdäck till sommar puckarna :-(O) :lol:
samma här.. tydligen var det lite för slitna för besiktning.. :evil: :evil: :evil:
av anp
#164370
Vart de är vet jag ej, men de är inte där de borde vara då de ej har ekonomi nog till det.
Det verkar vara billigare för samhället med förseningar, olyckor, stillestånd mm än att faktiskt underhålla de vägar som underhåller samhället.

VV har efter vägen jag ofta åker, så dålig ekonomi att de sparat in på reflexerna som sitter på snökäpparna. eller bambupinnarna kanske jag skall säga.
Jag som bilist ser inte vägsträckningen vid möte, och de som kör plogbilen gör det tydligen inte heller vad jag förstår av den mycket oregelbundna snövallen.
Ömsom på vägen, och ömsom en bit ute över dikeskanten.

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]