...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#142490
Kan inte komma överrens med mig själv om de som parkerar så här på gatan utanför parkerar lagligt eller ej.

Bild

Vi bortser att högerhjulet är uppe på trottoaren för det hör inte till normalfallet där ute.

Skyltningen säger ingenting på den aktuella platsen som kan göra det otillåtet.

Däremot så måste väl den lilla bit mellan parkeringen på vänster sida och vägen ses som utfart och då krävs ju ett visst avstånd till mittlinjen(5m?) för att parkering ska vara tillåten.

Händer ofta att jag måste backa ut åt fel håll och sedan åka upp efter vägen och vända för att jag inte kommer ut från parkeringen när det står en bil parkerad så där. Står den precis bakom mig och vi står någorlunda tätt på parkeringen så är det riktigt svårt att ens ta sig ut. Står det en Står det ingen bil brevid på parkeringen så det går att lägga om direkt när backningen påbörjas så går det ganska precis att ta sig ut utan att behöva lägga om flera ggr.

Har jag rätt eller svär jag åt dom som står sådär i onödan?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Driver64
#142544
Det ser ut att vara garageportar i hela bottenvåningen på husen till höger på bilden och då är det väl ytterst olämpligt (förbjudet?) att parkera framför dessa?
Användarvisningsbild
av Nexus
#142576
Har en liknande parkering hos ej bekant och där får man EJ parkera som denne har gjort. Sen ser jag att trottoarkanten är avfasad vilket tyder på att det är någon infart till garage eller liknande. (I)
Användarvisningsbild
av Brainy
#142596
grammse skrev:Har en liknande parkering hos ej bekant och där får man EJ parkera som denne har gjort. Sen ser jag att trottoarkanten är avfasad vilket tyder på att det är någon infart till garage eller liknande. (I)
Är det skyltat om detta då?

Ja det där är konstigt, på stolparna så sitter det zonsförbud för parkering men den gäller bara ovanför trottoarkanten in mot garagen...

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
#142624
japp det är skyltat. man får även betala för att parkera så som de vänstra bilarna står :(
visselingen är det återvändsgata :oops: men det kanske inte spelar någon roll (I)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
#142648
Jag tror det helt enkelt är som i vanliga fall här att det i början på detta området finns ett märke om att det är p-förbud allt annat än på anvisade platser dvs. de till vänster i detta fall.
Mer info finns här:
http://epi.gavle.se/gk/t_sida.aspx?id=2149
Användarvisningsbild
av Brainy
#142694
njae zonförbudet som gäller hela söder bor jag strax utanför och någon skylt här har jag inte sett.
Ser du bilarna som står till vänster men fortfarande efter vägen så har inte de någon skylt som tillåter parkering men jag är tämligen säker på att de står "lagligt"

Hade det dessutom varit förbjudet att parkera inom området på ej anvisad plats så hade dom väl inte envisats med zonförbudsskylt framför garagen på varenda lyktstolpe?

Ska dock kika imorgon om det mot förmodan skulle sitta någon här.

1nov slipper jag äntligen stå i de där rutorna så då är det å andra sidan inget problem för mig längre :D

mvh
Anders

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]