...

Moderator: Moderatorer

av valln
#1555844
En person körde mitt i natten och polisen uppmätte 180 km/h på 40-väg och mot rött ljus. På lappen från polisen står det också brutit mot några andra trafikregler.

Hur lång kan spärrtiden tänkas bli???
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1555854
Jag skulle primärt kalla det vårdslöshet i trafik, grov hastighetsöverträdelse har jag haft fast på andra skyltar ( och för 23 år sedan) med 41km/h och det blev 2 månader + böter som då (år 2000) var 1200:-

Kortet åker vid 31km/h sen kan det bli vadsomhelst beroende på omgivningen.

Förresten är det väl 21km/h på 30 & 40 skyltar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1555857
De vanligaste återkallelsefallen är när någon kört mellan 31 och 40 km/tim för fort. Då är spärrtiden normalt två månader. Vid hastighetsbegränsning till 30 km/tim eller lägre är spärrtiden normalt två månader när någon kört mellan 21 och 30 km/tim för fort. Vid allvarligare fortkörningar beslutas en längre spärrtid.

Andra exempel på spärrtid är att den normalt är 2 månader även vid körning mot rött ljus, men 4 månader är vanligt vid vårdslöshet i trafik.


https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... terkallat/
av valln
#1555858
kebabpizza skrev: lör 23 sep 2023, 16:51 Grattis, det börjar nog närma sig >12 månaders spärrtid för dig och då åker du på att göra ett nytt körkortsprov.
Näe, det är inte jag det gäller.

Får man också göra nytt teoriprov?
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1555861
valln skrev:
kebabpizza skrev: lör 23 sep 2023, 16:51 Grattis, det börjar nog närma sig >12 månaders spärrtid för dig och då åker du på att göra ett nytt körkortsprov.
Näe, det är inte jag det gäller.

Får man också göra nytt teoriprov?
Om det är 12 månader eller över, ja det blir att börja om från början med allihopa.


ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]