...

Moderator: Moderatorer

#1502063
I dag har alltså spärrtiden gått ut och trots att jag skickade in blankett och foto i god tid har jag ej fått ett nytt körkort. Alternativet enligt Transportstyrelsen är att man ringer dom för att få en bekräftelse på att man får köra, men när man ringer så går det inte att komma fram! Tittar man på Google reviews så inser man snabbt att detta inte är ett nytt problem utan något som är typiskt för Transportstyrelsen. Det går inte att stå i kö och det går inte att välja att bli uppringd. Att maila är uteslutet då det tar 4 veckor att få svar.

Provade att ringa polisen på 11414, men där är det 50 min väntetid lol.

Behövde ett ID-kort då man tog körkortet fysiskt så jag försökte skaffa pass, men det gick inte heller då väntetiderna i Sverige är flera månader långa.

Man undrar ju om detta är sant!? Vi betalar högst skatter i världen och det känns som detta är ett u-land.

Så vad gör jag nu? Jag blir alltså dubbelbestraffad och får fortsätta vänta med att köra pga våra myndigheters inkompetens? :bored:
Senast redigerad av 1 danniee1, redigerad totalt 0 gånger.
#1502067
Logga in med Bank-ID på Mina Sidor på körkortsportalen. Där står det vilka körkort man har giltiga.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... vagtrafik/
#1502069
Lövet skrev:Logga in med Bank-ID på Mina Sidor på körkortsportalen. Där står det vilka körkort man har giltiga.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... vagtrafik/
Tack för tips. Fick upp förväntningarna något enormt, men så försöker jag logga in och möts av detta:

"Internt tekniskt fel. Försök igen."

Man tror ju inte detta är sant. Vad händer med Sverige? :-(
#1502070
Det funkar för mig dock
#1502071
Lövet skrev:Det funkar för mig dock
Ja, nu fungerade det! Stort tack. Står följande...

Ansökan
Vi har tagit emot din ansökan 2022-05-31.

Tillverkningsavgift
Avgiften är betald

Behörighet
AM, B


Jag vet ju fortfarande dock inte om detta i sig är ett godkännande att få köra även om min spärrtid gått ut. Känns som jag behöver tala med en handläggare men går inte att komma fram som sagt och blir man stoppad av polis kan jag inte lita på att de kommer ha någon förståelse överhuvudtaget :bored:

Det står heller inget om själva spärrtiden. Det är inte tydligt vad som gäller. Till 13/6 eller efter 13/6.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen