...

Moderator: Moderatorer

av Wirke
#1404488
Om jag tar siffrorna från appen Förarprestation och dividerar körsträcka med total körtid, får jag efter 2.5 år och ca 4000 mils körning, 67 km/h i medelhastighet. Det beror ju mycket på körmönster såklart men det skulle vara intressant att höra vad ni har.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1404928
Jag kollade medelhastigheten på mina nio senaste bilar körda mellan 3000 och 10000 mil förutom nuvarande som bara gårt 1200 än så länge. Jag pendlar normalt 15 mil om dagen varav 10 mil motorväg.
Medelhastigheten låg på 75 km/h för de äldre bilarna och har sjunkit genom åren ner till 67 km/h. Ökad trafik och köer samt lugnare förare är nog orsaken till sänkningen. Nuvarande bil har gått mest stadstrafik pga Covid och hemarbete vilket gett en medelhastighet på 49 km/h hittills.
av Lövet
#1404937
Samma som Stefan N för tillfället...
av SWEDENMADED
#1405166
69. kör i princip enbart landsväg i glesbygd utan mycket annan trafik
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1405170
47 på nuvarande tank runt här i Stockholmstrakten...
Vet inte om man kan se något annat snitt i Sensus, utanför färddatorn, för hela bilens nuvarande livslängd.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1410273
Nu har jag bara mätarhusets information att gå på, men det brukar väl ligga runt 75-80, om jag inte minns fel. Får uppdatera när jag har kollat nästa gång om det inte stämmer :P
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]