...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
#1385469
Nu är inte jag från Gävle men "incidenten" ser onekligen ut att vara härifrån: https://goo.gl/maps/kc53xkvX5sx2FdAk7

Det är ett solklart körfältsbyte från personen bakom dashcamen.

Att föraren som ligger kvar i sitt körfält förtjänar "a big long honk" är bara trams, det är ett stort ego som åker runt och uppenbarligen inte kan se sina egna tillkortakommanden i trafiken.

Screenshot 2020-06-15 at 22.42.27.jpg
Screenshot 2020-06-15 at 22.42.27.jpg (466.25 KiB) Visad 5167 gånger
Screenshot 2020-06-15 at 22.44.32.jpg
Screenshot 2020-06-15 at 22.44.32.jpg (188.01 KiB) Visad 5167 gånger
Senast redigerad av 1 sbf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sbf
#1385473
fjohan82 skrev: mån 15 jun 2020, 17:03 Jag tycker det är av intresse att veta i vilket körfält man får ligga i när man ska till vilken utfart, det framgår inte här...

(...)

För att återgå till klippet, jag är tveksam att den som filmar får ligga till vänster för att lämna på utfart nummer två.
Utifrån vad jag kan se på Trafikverkets karta verkar infarten de kommer från vara tvåfilig, likaså utfarten där föraren bakom dashcamen ska åka ut. Så att göra körfältsbyte och därefter lämna i vänster körfält i utfarten lär vara helt okej, det är själva körfältsbytet där han misslyckas.

Jag tycker hans reaktion är ganska obehaglig, tyder på bristande impulskontroll och helst ingen jag vill ha runt mig när jag är ute och rör mig i trafiken med min familj.
Användarvisningsbild
av Funk
#1385497
Jag tycker hans reaktion är ganska obehaglig, tyder på bristande impulskontroll och helst ingen jag vill ha runt mig när jag är ute och rör mig i trafiken med min familj.
Privatpoliser med bristande egenkontroll, kunskap och stora egon finns det gott om, pinsamt att lägga upp det på tuben dessutom..

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1385511
Funk skrev: tis 16 jun 2020, 06:17
Jag tycker hans reaktion är ganska obehaglig, tyder på bristande impulskontroll och helst ingen jag vill ha runt mig när jag är ute och rör mig i trafiken med min familj.
Privatpoliser med bristande egenkontroll, kunskap och stora egon finns det gott om, pinsamt att lägga upp det på tuben dessutom..

/Thomas
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg ... -1.1164869
https://folkbladet.se/nyheter/norrkopin ... id=6158155
av frippe64
#1385512
Idioten med kameran erkänner ju i kommentarerna att han själv hade åkt på det om det smällt.
Nej, sådana personer kan vi vara utan i trafiken...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1385580
vetten skrev: mån 15 jun 2020, 12:51 Fattar inte varför man lägger upp en så här video .........
Ops...såg något.... är det inte Joel80 som har filmat ??? Han var ju väldigt aktiv förr på forumet men verkar ha fyttat till "Nissan-Leaf-Elbils-forum" numera, Eller jag kanske är helt fel ute nu, ursäkta i så fall :-/
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1385587
Jo det är samma person. Kanske hade en dålig dag ;-)

Kör med i "fel" körfält ibland, varför ockupera den som har 15 bilar i kö när den högra har 4. Detta med bakgrund att skyltarna är en rekommendation, har jag fel så säg till. Såvida det inte är heldragna linjer längre fram som kan hindra en. Men man får se up lite så man inte får en som inte är med på det. Stör mig mer på att det är så knepigt att använda blinkers ut ur en rondell, man har ju väjningsplikt men det underlättar ju om de används
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1385627
Micce1980 skrev: tis 16 jun 2020, 15:11 har jag fel så säg till.
Du får köra i vilken fil du vill. Men du kan ju inte komma farande som en galning och använda bilen som en murbräcka när du tvärar över andra filen. Det är ju ett vanligt filbyte innan du svänger ur rondellen.

Som när man hamnat längst in i rodellen vid triumfbågen på semestern och har 7 filbyten innan man kan svänga ur rondellen :P
Bilagor
ut.jpg
ut.jpg (44.74 KiB) Visad 5101 gånger
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]