...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1390952
Micce1980 skrev: tor 16 jul 2020, 00:20
fjohan82 skrev: ons 15 jul 2020, 20:13 Hoppas ni kommer från en "tillåten region", surt att behöva vända...
Lycka till :-)
Och att man ej övernattat i en icke tillåten region på vägen till Norge. Som de sa ”många har inte koll på det”, näe jag kan inte se vart jag kan läsa mig till det heller
Så sant... Luddigt delux!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1390953
Jag är ledsen Norrland, mygg, fjäll och alla som avskyr semestrare... Får bli norr en annan gång, när det inte råder invasion.
tom_sawyer_900x502.jpg
tom_sawyer_900x502.jpg (69.91 KiB) Visad 1209 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1390978
fjohan82 skrev:Jag är ledsen Norrland, mygg, fjäll och alla som avskyr semestrare... Får bli norr en annan gång, när det inte råder invasion.
Äh, har inte stött på en surputte alls här uppe, tvärtom. Har bara fått två myggbett på 1,5 vecka och det är ju helt ok när man är ute nästan hela tiden ;-)

Mja, vart ska du nu???

Edit: Stötte på en surputte precis bara för det, han var från någonstans nära Stockholm och är som alla andra här på besök. Mycket intressant dialog, speciellt när man frågar om han ansåg mig vara nära honom (2-2,5m) och han kommer så nära mig att jag känner hans andedräkt. Men dessa stöter man ju på ibland, dessa "dogs that barking at the wrong three). Hoppas att han lugnar ner sig och finner andra tider än rusningstiden att handla på den lokala ica:n nästa gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1391022
Micce1980 skrev: tor 16 jul 2020, 14:48
fjohan82 skrev:Jag är ledsen Norrland, mygg, fjäll och alla som avskyr semestrare... Får bli norr en annan gång, när det inte råder invasion.
Äh, har inte stött på en surputte alls här uppe, tvärtom. Har bara fått två myggbett på 1,5 vecka och det är ju helt ok när man är ute nästan hela tiden ;-)

Mja, vart ska du nu???

Edit: Stötte på en surputte precis bara för det, han var från någonstans nära Stockholm och är som alla andra här på besök. Mycket intressant dialog, speciellt när man frågar om han ansåg mig vara nära honom (2-2,5m) och han kommer så nära mig att jag känner hans andedräkt. Men dessa stöter man ju på ibland, dessa "dogs that barking at the wrong three). Hoppas att han lugnar ner sig och finner andra tider än rusningstiden att handla på den lokala ica:n nästa gång.
Du ser... De finns dock överallt.
Inget mer bokat än båten, men det lutar åt Kroatien. Har bara kört igenom det landet, aldrig stannat eller haft det som destination.
Har bekanta som precis kommit fram till Split, det var som vanligt att köra ner, inga konstigheter alls.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1392493
fjohan82 skrev: tor 16 jul 2020, 19:19
Micce1980 skrev: tor 16 jul 2020, 14:48
fjohan82 skrev:Jag är ledsen Norrland, mygg, fjäll och alla som avskyr semestrare... Får bli norr en annan gång, när det inte råder invasion.
Äh, har inte stött på en surputte alls här uppe, tvärtom. Har bara fått två myggbett på 1,5 vecka och det är ju helt ok när man är ute nästan hela tiden ;-)

Mja, vart ska du nu???

Edit: Stötte på en surputte precis bara för det, han var från någonstans nära Stockholm och är som alla andra här på besök. Mycket intressant dialog, speciellt när man frågar om han ansåg mig vara nära honom (2-2,5m) och han kommer så nära mig att jag känner hans andedräkt. Men dessa stöter man ju på ibland, dessa "dogs that barking at the wrong three). Hoppas att han lugnar ner sig och finner andra tider än rusningstiden att handla på den lokala ica:n nästa gång.
Du ser... De finns dock överallt.
Inget mer bokat än båten, men det lutar åt Kroatien. Har bara kört igenom det landet, aldrig stannat eller haft det som destination.
Har bekanta som precis kommit fram till Split, det var som vanligt att köra ner, inga konstigheter alls.
För att komma till Kroatien behöver man köra genom något av tex Österrike, Slovenien, Schweiz, Tjeckien, länder som UD avråder från så försäkringarna gäller inte där under resan. Bra att tänka på.

Iofs kan man ju köra via Tyskland, Frankrike, Italien på vägen ned och ta färjan Italien till Kroatien rent teoretisk.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1392496
Nu känner jag bara till Österrike och mitt försäkringsbolag. Man får som svensk transitera genom Österrike men man får ej uppehålla sig samt ska uppvisa att utresan säkerställs. Min försäkring täcker allt utom insjuknande i c19 i det land som UD avråder inresa till och i just Österrike tar det väl inte nödvändigtvis mer än 1.5h att passera, beroende på kö och tidpunkt för gränskontroller.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1392578
Precis... Det blir övernattning i München åt båda hållen, så det ska nog gå bra att köra igenom Österrike och Slovenien.
Det enda är ju om det blir ngt problem med bilen, men jag tycker att den bör hålla... :-)
Användarvisningsbild
av DOdell
#1392832
De sket helt i alla papper från Skatteverket å ville bara försäkra sig om att vi förstod självklarantän i 10 dagar 😂

Gränsen mot sverige var helt obevakad 👀
12307459-7EF6-4871-A46C-126C3E33723B.jpeg
12307459-7EF6-4871-A46C-126C3E33723B.jpeg (899.39 KiB) Visad 1065 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1393371
DOdell skrev: sön 26 jul 2020, 21:29 De sket helt i alla papper från Skatteverket å ville bara försäkra sig om att vi förstod självklarantän i 10 dagar 😂

Gränsen mot sverige var helt obevakad.
Vilken gräns var det ni passerade, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Polen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393407
Går ju kalas att åka söder ut...
13 mil kvar till Split och bilen visar 37 grader :-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]