...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1454428
HitTheRoadJack skrev: fre 16 jul 2021, 12:55 Low rider till V90 :-) Nu divideras i bilen om vi ska ändå köra via Belgien iom stormen har ju passerat området.
IMG_2466.jpg
Vad ser ni för fördel med att köra igenom hela Frankrike och Belgien till/från Spanien?
Jag försöker hålla mig i Tyskland så mycket det bara går för att slippa avgiftsbelagda motorvägar, där det dessutom går att hålla ett raskare tempo utan att för det vrålköra...
Belgien blir det för min del bara till/från UK, aldrig annars :-)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1454561
Checkade precis på Quality Hotell i Malmö. Vi skippade Belgien och körde Bordeaux - Paris - Frankfurt- Hannover- Hamburg- körde broarna genom Danmark på 30 timmar.

Inga PCR-test kontroller. Tysklands hetsade med sms om karantän. Denna helgen började Tyskland med semester. Super många invandrade Danmark, danska gränsen överbelamrad med inresande som vinkade igenom alla. Det var egentligen svenska gränsen som var mest på och frågade om hur mycket sprit vi köpt, antar utifrån nedlastad bil antagande.

Tro mig kunna se Danskarna håller på med stickprovskontroller av PCR test för de som kommer från Sverige- löjligt.

Förresten så fick vi inte än droppe regn och ingen översvämning syntes till. Dock är jag och familjens tankar med de som drabbats. Stort diskussionsämne i bilen upp.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1454569
fjohan82 skrev:
HitTheRoadJack skrev: fre 16 jul 2021, 12:55 Low rider till V90 :-) Nu divideras i bilen om vi ska ändå köra via Belgien iom stormen har ju passerat området.
IMG_2466.jpg
Vad ser ni för fördel med att köra igenom hela Frankrike och Belgien till/från Spanien?
Jag försöker hålla mig i Tyskland så mycket det bara går för att slippa avgiftsbelagda motorvägar, där det dessutom går att hålla ett raskare tempo utan att för det vrålköra...
Belgien blir det för min del bara till/från UK, aldrig annars :-)
Vi brukar alternera mellan åka väst o öst Europa. Sedan har vi lite bekanta som vi stannar till hos :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1454572
HitTheRoadJack skrev: lör 17 jul 2021, 21:12
fjohan82 skrev:
HitTheRoadJack skrev: fre 16 jul 2021, 12:55 Low rider till V90 :-) Nu divideras i bilen om vi ska ändå köra via Belgien iom stormen har ju passerat området.
IMG_2466.jpg
Vad ser ni för fördel med att köra igenom hela Frankrike och Belgien till/från Spanien?
Jag försöker hålla mig i Tyskland så mycket det bara går för att slippa avgiftsbelagda motorvägar, där det dessutom går att hålla ett raskare tempo utan att för det vrålköra...
Belgien blir det för min del bara till/från UK, aldrig annars :-)
Vi brukar alternera mellan åka väst o öst Europa. Sedan har vi lite bekanta som vi stannar till hos :-)
Aha, perfekt :-)
Låter som att ni fick en bra lösning på hemresan också. :-)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1454881
Ser nu att jag definitivt blev fotat mitt i natten av en mobil fartkamera strax efter jag kom in i Tyskland som de ställt vid ett vägbygge. Vid blixt tillfället låg jag i 80 på en 60 sträcka enligt min DashCam - surt :-( Vad är chansen böterna letar sig till Sverige?
210716-2349-81on60.PNG
210716-2349-81on60.PNG (271.02 KiB) Visad 1815 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1454886
HitTheRoadJack skrev: mån 19 jul 2021, 23:16 Vad är chansen böterna letar sig till Sverige?
Det kommer som ett brev på Posten kan an säga, men om ca 3 månader eller så. Alltid lagom till man glömt bort det ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1454887
Jag blev fotad i Tyskland en gång för några år sen, men jag hörde aldrig något om det.

Däremot fick jag hem en faktura från England 2019, när jag hade kört i en avgiftsbelagd tunnel och inte betalat (hur man nu skulle ha gjort det...).
Jag behövde i det fallet bara betala en symbolisk summa, då de hade överseende med att bilister från utlandet inte hade all kunskap om hur det förhåller sig med vägavgifter.

Så ja, det kan komma en lapp i lådan.
Har sett en siffra på 80 Euro för den hastighet du låg över.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1454900
Jag blev fotad ungefär i samma hastighet/begränsning som du, på en mindre väg. Fick inte hem något då iaf.
Men det var rätt länge sedan, dom kan förstås fixat så det fungerar nu.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen