...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
#1102677
Själv vill jag ha koll på vad som finns bakom bilen, motorsyklarna har en viss tendens att lägga sig så de är svåra att se.
Dessutom ibland ligga alldeles förnära framförvarande bil.
Användarvisningsbild
av erikn
#1102692
[youtube]pu_ow6aJF9Q[/youtube]
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1102734
Råkade faktiskt ut för en mc idag som skulle ut och helgköra i den fina vädret, de flesta brukar sköta sig fint tycker jag men efter att ha följt denna tråden befarade man nästan det värsta =)

Jodå han skulle om mig på högersidan i andra körfältet där fordon som skall köra höger ska färdas och sedan snabbt över heldragen linje in framför mig och väl där nära på tvärbromsar han eftersom det kom lastbilar i rondellen som vi nu båda väntade vid. Hade god lust att inte tvärbromsa själv men hade så klart inte samvete att göra så, dessutom satt hans höna på bönpallen vilket gjorde att jag dessutom inte ens hängde mig på tutan utan lät de fortsätta sin färd för att låta "naturligt urval" ta hand om de på en annan plats där jag inte är närvarande :wink:

Har själv kört mc i många år och det är en sköj leksak men man kan och ska inte köra hur som helst bland sina medtrafikanter, framförallt inte eftersom man själv sitter på det kortaste strået
Användarvisningsbild
av Nexus
#1102751
Kan ju tex tilägga att min brors svåger (30+)körde av i en kurva rätt in i räcket p g a för hög hastighet. Låg nedsövd flera dagar men klarade sig utan bestående men. Tror ni han lugnat ner sig för det? Nej han köpte en ännu värre plastraket och kör som en idiot så fort hjälmen åker på..... vissa måste ha en dödslängtan :|
Jag har inget emot motorcyklister på vägarna men många tror de har egna trafikregler och utsätter oskyldiga för stor fara .

Tex var den en olycka i eskilstuna för några år sedan där en ung drogpåverkad kille körde som en idiot på 50 strecka med oknäppt hjälm. Bilisten som åkte ut från hamburger restaurangen hade inte en chans stanna utan mc drog rätt i bakdörren på bilen och dog i princip omedelbart. Självklart var bilisten den vållande och mc föraren oskyldig....

Det finns många idioter som bilförare oxå som inte kan visa vart de ska men man är ju trotts allt mera skyddad i en bil mot på en mc. :-)-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Hej På Volvo Nerhkorn i Flensburg, de taler […]

Blinkers hänger sig

Hej. Jag har problem med att blinkersen hänge[…]

Det är ju inte mycket som är rätt p[…]

Att åtgärda stenskotten på egen h[…]