...

Moderator: Moderatorer

av Patrik1975
#1355612
Hypotetiskt.
Om en halvljuslampa ger upp, tills problemet är löst (även om ovan båda är olagliga)
Hur skulle du köra?
Enbart varsel. varsel+dimljus, eller köra med en släckt framlampa?
(inte köra alls är uteslutet i frågeställningen.)
Syftet är trafikantbemötande och minimerad risk för bot.
Dag. Samt kvällstid. Motivera gärna :)
av Lockis
#1355615
Bara lös problemet. Det är det bästa sättet att undvik bot :ninja: :party:
Ingen polis kommer ge dig en bot om du är påväg att köpa en lampa för att byta. Är en lampa sönder natte tid så är det enbart akut körning som gäller tills dagtid då man kan få lampan bytt.
#1355620
Jag hade nog kört med det halvljus jag hade kvar och bara positionsljus på andra sidan. Särskilt i mörker. Gäller ju att se framåt också.

Nu har jag ju iofs alltid extra lampa med mig så hade stannat och bytt om inte vädret gjorde det orimligt. Chansen att xenon dör plötsligt är rätt liten men har bytt många halogen i halvljus vid vägkanten på tidigare bilar.

Lös motorlampan och visade det nån fel[…]

Jag bytte från 120 till 150 på min 200[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking