...

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
#1455922
elspark.jpg
elspark.jpg (68.5 KiB) Visad 2453 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1455954
JEriksson,
Kul bild!
Ja det är nya tider nu, även elsparkcyklarna har således gjort entré i Tin-Tin serien...
Det gäller hänga med och spegla samtiden lite.
/Bo
Användarvisningsbild
av Allinug
#1462116
Förra veckan såg jag en fotgängare som knuffade omkull ett gäng elsparkcyklar, ner på en cykelbana bredvid. De stod uppradade på trottoaren där han gick och var egentligen inte i vägen för honom. Efter hans insats så fick cyklisterna på cykelbanan köra slalom.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1462131
Allinug skrev:Förra veckan såg jag en fotgängare som knuffade omkull ett gäng elsparkcyklar, ner på en cykelbana bredvid. De stod uppradade på trottoaren där han gick och var egentligen inte i vägen för honom. Efter hans insats så fick cyklisterna på cykelbanan köra slalom.
Mja, fungerar ju det med. ;-) Lite som här där jag bor och säkert på många fler platser ser man alltid en bil parkerad på trottoaren eller cykelbanan, undra hur lång tid en cykel eller en person hade fått stå kvar mitt i vägen innan denne idiotförklarats :)
Användarvisningsbild
av vetten
#1462464
Det borde vara speciella ställ som man hämtar och lämnar dom i, det ska inte gå att logga ut dom om dom inte står i ett för dom avsätt ställ.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1462552
@Libbe, Hade de ersatt kortare bilresor så för all del men det gör de väl inte i någon mätbar utsträckning. Däremot ersätter de cyklar, elcyklar och promenader till jobb med mera så folk rör på sig ännu mindre än tidigare vilket är lite trist tycker jag
Användarvisningsbild
av vetten
#1462593
Nu ska dom sänka hastigheten från 20km/h till 15km/h nattetid på dessa elsparkcyklar här i Uppsala plus att man måste fota och skicka in bild på hur man parkerat den, går ju lite åt rätt håll även om jag också tycker att dom ska bort helt. Dom privata lär ju inte gå att stoppa på detta vis men dom brukar ju inte parkeras hur som helst, tyvär så är ju väldigt många av dom privata utrustade med starkare batterier så att dom kan körars i högre hatighet visst olagligt men hur ofta kollar farbror blå detta.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1463261
Härom kvällen höll jag på o trassla in mig i 2 såna där jävla sparkcyklar de slängt på vägbanan i en skarp kurva.
När jag körde min mc tur att jag bla brukar öva på o få stopp på hojen i dåliga situationer.
Det där skiten skulle väck från jordens yta. Dessutom så retar jag mig på korkade föräldrar som har barnet framför sig på sparkcykeln samtidigt som man leker med mobilen :mad:
av Libbe
#1463480
gubbstrutt skrev: lör 11 sep 2021, 23:11 Härom kvällen höll jag på o trassla in mig i 2 såna där jävla sparkcyklar de slängt på vägbanan i en skarp kurva.
När jag körde min mc tur att jag bla brukar öva på o få stopp på hojen i dåliga situationer.
Det där skiten skulle väck från jordens yta. Dessutom så retar jag mig på korkade föräldrar som har barnet framför sig på sparkcykeln samtidigt som man leker med mobilen :mad:
+5 på den! :-D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]