...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1339549
Provade ”Lime” ikväll, hade sparat 15kr på samma sträcka genom att ta bussen, sparade ingen tid heller. Nja, blir cykel på korta avstånd eller bussen även i fortsättningen
av Lövet
#1339876
Nej det är ingen som ställer bilen enbart pga sparkcykeln. Däremot är det klart realistiskt att man ställer bilen och istället åker kombinationen pendeltåg+cykel eller tunnelbana+cykel. Den totala restiden sjunker dramtatiskt på vissa sträckor baserat på sparkcyklarna. Tunnelbanan rör sig bara norr-syd eller väst-öst. Finns massor av sträckor som funkar uselt att åka tunnelbana men som kanske tar 5 minuter med elcykel istället för 20 min t-bana.
Användarvisningsbild
av Derank
#1339922
hursom lär det knappast påverka utsläppen i stockholm i vilket fall, tror man det är man ute och cycklar
Användarvisningsbild
av Allinug
#1343347
Såg en diskussion på TV där man funderade om vad som skulle hända med elsparkcyklarna under vintern. Svaret var att de skulle få vinterdäck...

Men de kommer ju fortfarande ligga i vägen för snösvängen som ska skotta. :x
av Lövet
#1343356
Allinug skrev:Såg en diskussion på TV där man funderade om vad som skulle hända med elsparkcyklarna under vintern. Svaret var att de skulle få vinterdäck...

Men de kommer ju fortfarande ligga i vägen för snösvängen som ska skotta. :x
De är väl varken mer eller mindre ivägen än de cyklar som stått i Stockholm senaste 150 åren?
av mikebike
#1343418
Lövet skrev: mån 21 okt 2019, 12:39
Allinug skrev:Såg en diskussion på TV där man funderade om vad som skulle hända med elsparkcyklarna under vintern. Svaret var att de skulle få vinterdäck...

Men de kommer ju fortfarande ligga i vägen för snösvängen som ska skotta. :x
De är väl varken mer eller mindre ivägen än de cyklar som stått i Stockholm senaste 150 åren?
Jo!
Folk tenderar att ta lite bättre hand om saker de äger jämfört med saker de lånar.
Bara en sån sak som att du nämner "stått". Minst hälften av sparkcyklarna LIGGER på gångbanor och cykelvägar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1343434
mikebike skrev: mån 21 okt 2019, 18:45
Lövet skrev: mån 21 okt 2019, 12:39
Allinug skrev:Såg en diskussion på TV där man funderade om vad som skulle hända med elsparkcyklarna under vintern. Svaret var att de skulle få vinterdäck...

Men de kommer ju fortfarande ligga i vägen för snösvängen som ska skotta. :x
De är väl varken mer eller mindre ivägen än de cyklar som stått i Stockholm senaste 150 åren?
Jo!
Folk tenderar att ta lite bättre hand om saker de äger jämfört med saker de lånar.
Bara en sån sak som att du nämner "stått". Minst hälften av sparkcyklarna LIGGER på gångbanor och cykelvägar.
Dessa maskiner är ett s*t*n* påfund om jag får tala klarspråk.
Ytterligare ett fordon (förutom cykel) man kan ta utan att ha någon som helst kunskap om trafikregler. Vet inte hur ofta jag ser folk som kör mot rött, inte stannar vid väjningsplikt, inte släpper fram gående etc etc.
Bara att hoppas att merparten blir sönderkörda av snösvängen i vinter...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]