...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1280731
Vad gäller för en parkeringsplats med ladduttag för elbil.
Ibland besöker jag -08. Där är det bedrövligt med parkeringsplatser. På ett område med tvåtimmars parkeringsplatser på dagtid, nattetid får man stå hela tiden, finns det 1 laddplats för elbilar. Elbilar får stå 4 timmar under laddning. Men det står inga bestämmelser att det enbart är elbilar som får stå där. Det finns en text ungefär: Här kan du ladda din elbil. Det sägs inget annat om övriga bilar i sammanhanget. Platsen finns "mitt i" en rad med övriga platser. Men får en vanlig kolvätedriven bil parkera på denna platsen. Det framgår dåligt av skyltningen vad som gäller, tycker jag.
När jag söker parkeringsplats och elbilsplatsen är ledig, ställer jag mig inte där även om det inte framgår något direkt förbud för mig. Jag får leta upp en annan plats i stället.
Men vad gäller för sådana platser även om det inte står klart och tydligt: "Här får endast elbilar stå under laddning!"
Kanske skall tilläggas att det är inga betalplatser på området. Det är alltså fri parkering om man håller sig inom föreskrivna tider.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]