...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1293354
Gick alldeles utmärkt att ligga i mittfilen bakom en buss nu sist jag var ner till Stockholm.

Tror inte nån brydde dig

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1295638
Här har ni några olika varianter om ni tycker bilen framför kör för långsamt ...

Favoriten är den svarta bilen vid 4:00 ... mycket effektivare än fjönsiga helljusblink ...

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1295646
VolvoB20 skrev: tis 29 jan 2019, 12:09 Här har ni några olika varianter om ni tycker bilen framför kör för långsamt ...

Favoriten är den svarta bilen vid 4:00 ... mycket effektivare än fjönsiga helljusblink ...
Underbart! :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1295695
Köra in framför och bromsa?? Det är något jag inte begriper. Vad vill personen uppnå? Att bli påkörd bakifrån? Tydligen, men kan man bevisa att det är "okynes bromsning" åker man väl på eget grepp?
Hade jag kört en långtradare med dash cam hade jag knuffat på idioten som bromsar in framför.
Ett beteende som borde innebära indraget körkort, om jag fick bestämma.
Användarvisningsbild
av fb35523
#1302686
EbbevonVolvo skrev:Köra in framför och bromsa?? Det är något jag inte begriper. Vad vill personen uppnå? Att bli påkörd bakifrån? Tydligen, men kan man bevisa att det är "okynes bromsning" åker man väl på eget grepp?
Hade jag kört en långtradare med dash cam hade jag knuffat på idioten som bromsar in framför.
Ett beteende som borde innebära indraget körkort, om jag fick bestämma.
Man får (i Sverige) inte hindra annan trafik i onödan, och att bromsa framför ett annat fordon på detta sätt är så klart inte tillåtet. Att köra in i någon med flit kan dock bli långt värre straff. Det kan klassas som försök till grov misshandel, och i värsta fall kan det ju faktiskt orsaka en olycka med dödlig utgång. Personbilen blev ju prejad av lastbilen i ett tidigare skede på ett ytterst flagrant sätt, men macho-lasse i lastbilen som verkar ha supit bort det mesta bakom pannbenet måste ju så klart hävda sig och visa vem som är störst, bäst och dummast. Kanske båda ska ha indraget körkort, men macho-lasses kort dras på plats med omedelbar verkan.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]