- ons 04 apr 2018, 18:43
#1243055
Oavsett hastighet ska man ligga till höger om man inte kör om eller på väg att köra om. Är det mycket bilar till höger som alla kör saktare än en själv kan man såklart fortsätta i mittfilen... Men allt som oftast är det låååångt mellan bilarna i högerfilen och flera av de som fastnat i mittfilen kör inte fortare än vad närmsta bilen framför till höger gör.
Jag blinkar ibland med ljustutan.. Ibland ger jag en liten kort tut när jag passerar och sen byter jag direkt till högerfilen. (fast ser till att kolla döda vinkeln ordentligt så ingen fått för sig att i hög hastighet köra om mittfilsåkaren till höger..) Ibland händer det att folk fattar och byter till högerfilen efter det.
Magnus-B skrev: Sen är ju faktiskt inte mitt och vänster fil någon fortkörningsfil utan rådande hastighetsbestämmelser gäller även där.Inga fortkörningsfiler nej.. Utan omkörningsfiler!
Oavsett hastighet ska man ligga till höger om man inte kör om eller på väg att köra om. Är det mycket bilar till höger som alla kör saktare än en själv kan man såklart fortsätta i mittfilen... Men allt som oftast är det låååångt mellan bilarna i högerfilen och flera av de som fastnat i mittfilen kör inte fortare än vad närmsta bilen framför till höger gör.
Jag blinkar ibland med ljustutan.. Ibland ger jag en liten kort tut när jag passerar och sen byter jag direkt till högerfilen. (fast ser till att kolla döda vinkeln ordentligt så ingen fått för sig att i hög hastighet köra om mittfilsåkaren till höger..) Ibland händer det att folk fattar och byter till högerfilen efter det.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13