...

Moderator: Moderatorer

#1358156
Jag kör på RME bränsle i min v60 ( 2014 )
Men har ca 80/20 blandning. Hade innan Saab 9-3 o körde även den på RME . Aldrig varit några problem. Ringde Bildeve o frågade . Så länge man varmkör bilen . Och inte bara köra stadstrafik. Så är det bara att tanka . Har så jag kan tanka RME bränsle där jag bor . Så jag är nöjd, bättre bränslekostnad
#1358600
Finns inget från Volvos sida som säger att man inte skall tanka sin Volvo hos Tanka/OKQ8, det kan jag lova. Det enda Volvo sagt gällande HVO är att de nya VEA dieslarna är godkända för ren HVO, men inte de äldre motorerna.

Att det sedan är inblandat HVO mm i den ”vanliga” dieseln är ju ingen nyhet direkt....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1358640
Sudden78 skrev:Finns inget från Volvos sida som säger att man inte skall tanka sin Volvo hos Tanka/OKQ8, det kan jag lova. Det enda Volvo sagt gällande HVO är att de nya VEA dieslarna är godkända för ren HVO, men inte de äldre motorerna.

Att det sedan är inblandat HVO mm i den ”vanliga” dieseln är ju ingen nyhet direkt....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Absolut ingen nyhet. Dock så får man inte blanda i för mycket för att inte uppfylla B7 kraven.
MAO, tankar man B7 diesel är man säker. Skulle du däremot tanka B10 eller XTL kan du få bekymmer om inte din bil är godkänd för detta.
I min nya bil är där både B7 och XTL märkning, jag kan alltså tanka vad jag vill av dessa två.
alla stationer i sverige erbjuder B7 diesel.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]