...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1177128
Vad är DRL och varför slocknar det vid blinkning !?. :D
Senast redigerad av 2 SRT, redigerad totalt 0 gång.
av Lövet
#1177129
Daytime running lights. "Tors hammare" på V90. Det är inte de som är halvljusen men det är de som slocknar vid blinkningen.
Ta en titt exempelvis på denna video:
Det som lyser i början är inte halvljuset.
Användarvisningsbild
av SRT
#1177132
Så DRL slocknar vid blinkning !?.Och varför det nu då när de lyste lika starkt i min backspegel som ett halvljus oavsett vilket fint namn man än gett detta system när det såg ganska fel ut på håll. ?:-/

Startar en V90 med halvljus eller DRL eller detta beror på hur du ställt in det hela. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1177133
Perra83 skrev:Skämtar du? Så har Tyskarna haft många år. Min teori är att blinkers syns bättre med släckt halvljus.
Har aldrig sett någon Tysk bil där ena ljuset slocknar vid blinkning.
Användarvisningsbild
av SRT
#1177134
Lövet skrev:Daytime running lights. "Tors hammare" på V90. Det är inte de som är halvljusen men det är de som slocknar vid blinkningen.
Ta en titt exempelvis på denna video:
Det som lyser i början är inte halvljuset.
Näää, då var det uppenbart något fel ändå på den V90 jag hade bakom när ljuset var helt av så länge blinkers användes och inte som på filmen där det skiftar mellan ljus och blinkers.Tack, då var det löst.Om du känner igen dig så var det en svart V90 på motorväg i riktning mot Kristianstad.
:D
Användarvisningsbild
av snepo
#1177246
SRT skrev:
Perra83 skrev:Skämtar du? Så har Tyskarna haft många år. Min teori är att blinkers syns bättre med släckt halvljus.
Har aldrig sett någon Tysk bil där ena ljuset slocknar vid blinkning.
Inte jag heller,och gör inte det på den jag har nu
av Lövet
#1177261
Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1177294
Lövet skrev:Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Ja, hela VAG-koncernen kör det nu för tiden. Skoda, VW, Audi, men även BMW och Mercedes. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SRT
#1177301
svergie2 skrev:
Lövet skrev:Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Ja, hela VAG-koncernen kör det nu för tiden. Skoda, VW, Audi, men även BMW och Mercedes. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Inget jag sett eller tänkt på trots många mil dagligen på landsväg förrän jag såg denna felande V90 där ljuset som sagt var inte lyste alls så länge blinkers var aktiverad.

Skickat från direct answer här hemma + via grannen.
av Lövet
#1177320
Här exempelvis på A4 syns det hur DRL slocknar men halvljuset är fortsatt på när blinkers aktiveras

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]