...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
#1142543
Jag besiktade chefens bil, det var en BMW och där diskuterade de fästet till mobilen, om det skulle ge med sig eller inte vid en ev. krock. Tror att de anmärkningarna på den tiden var just själva monteringen.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1142545
Angående mobilprat och körning så menar de som forskat på det vad jag vet att vad gäller rena samtal så är vad man pratar om minst lika viktigt som huruvida telefonen är i näven eller inte. Ett lättsamt ämne stör mindre än djupa allvarliga diskussioner.

Totalförbud mot handhållet kommer att leda till att folk sitter och trasslar ut handsfreen som följde med telefonen medan de kör istället.. vettetusan om det blir så mycket bättre. Omdöme går tyvärr inte att lagstifta om på något bra sätt.
Användarvisningsbild
av vetten
#1142557
Tycker att det är bra att ämnet äntligen kommit upp, om jag vore snut skulle jag nog bara så där kolla dom inblandades telefoner så där direkt efter olyckan bara för att se om någon av förarna hade haft någonting på gång med luren i olyckstillfället, vet inte om dom får det men oftast är väl dom flesta som varit inblandade i en krock lite chockade efteråt så det är inte säkert att dom skulle reagera på om dom blev tillfrågade om det gick bra att kolla luren och om inte så är det i sej avslöjande. Eller :-O)
av BennyL
#1143562
För att nyansera detta lite så måste jag ju säga att i morse flöt det på som bara den istället, hade som lägst 90 mellan Arlanda och Väsby, annars rullade det på i 110! Plötsligt händer det!!
(RO)
Användarvisningsbild
av joel80
#1143670
Kanske var den där snubben som kör sakta längst fram i kön och hetsbullen som gör fula filbyten så det blir inbromsningar som krockade med varandra igår! Nu är dom ur spel och trafiken flyter! ;)
av BennyL
#1143687
Kapten Slow och hetsbullen, tillsammans med två andra - Out, där har vi förklaringen till varför det flöt, tack Joel! 8)

Fast får jag välja bort en av dessa två så är det hetsbullen som får lämna :evil:
Användarvisningsbild
av joel80
#1143760
Väljer densamme!
av BennyL
#1143773
Ja, det där stämmer bra med mina erfarenheter. Jag och en kompis sa för många år sedan att vi skulle bromsa ner E18 till stopp en eftermiddag vid tre för att sedan se från sidan hur det utvecklades... Men vi gjorde aldrig det :oops:
Användarvisningsbild
av erikn
#1143922
[youtube]Suugn-p5C1M[/youtube]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]