...

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
#1182391
Nu är jag själv inte drabbad av denna vägstäcka fast man arbetar i Märsta då jag bor utanför Uppsala, men vet vad man skriver om i denna tråd då jag har kollegor som svär mer eller mindre varenda morgon...

För ett par veckor sedan vart jag dock medveten om dessa då jag skulle mot Sthlm efter jobbet.
Hamnade i en kö mellan Eurostop och Stora Wäsby i södergående vid 17:30 tiden.
Tyckte att vid den tiden borde det släppt lite men det visade sig att i norrgående hade det blivit en sammankomst med 3-4 bilar och när vi i södergående hade passerat olycksplatsen som var i norrgående släppte det.
Varför i hela världen måste man bromsa upp och titta på en krockad bil i motsatt körbana? SUCK säger jag bara

Tror dock att föraren i den lilla vita hantverkarbilen som var framför mig i kön fick ytterligare ångest...
När det släppte i trafiken försvann den som en avlöning, men innan Järva Krog stod han vid vägkanten med en MC-polis.
På en av broarna vid Kista avfarten stod det också en polisbil som hade hastighetsövervakning. Snacka om oflax...
Han var inte heller ensam som parkerat vid väganten, det var ett par bilar till som hade sällskap av uniformerade personer.
Användarvisningsbild
av Derank
#1182507
dags idag igen då, en bil som blåste in i en TMA bil, var fan ingen vacker syn, hoppas de klarade sig, bilen blåste förbi mig någon mil tidigare.
Användarvisningsbild
av Derank
#1182683
Tydligen ett barn och en vuxen i bilen men det verkar ha gått bra trotts allt. Den ena tma bilen dunkade in i den andra. ....hyfsad smäll då.
Användarvisningsbild
av Derank
#1182816
Man vet ju inte orsaken. Kan ju ha svimmat. , infarkt el annat. Jag tycker dok bilen borde ha varit platt som en pannkaka om den har sådan fart att den flyttar på mindre lastbil. Jag låg väl runt 120 då den susade förbi mig.

Jaja går hoppas det gick bra trotts allt
Användarvisningsbild
av Derank
#1182880
jo, jag såg att det var en Tesla, bra krockskydd då måste jag då säga, nu vet jag såklart inte hur fort det gick vid smällen men kraften borde som sagt ha varit stor då den flyttade på TMAbilen så den dunkade in i den andra TMA bilen.


Hmm, han trodde det gick 50 enligt inlägget, låter ju osannolikt men vad vet jag, tyckde det stod 70d el nått men det var tydligen en 60d nåja

Verkar ju tom hemmahörande i mina trakter....s70d var det ju ser jag nu.
Användarvisningsbild
av joel80
#1182883
Behöver inte ha gått jättesnabbt.. Teslan väger ju 2.5 ton.. Men snabbare än 50kmh gick det nog!
Användarvisningsbild
av Derank
#1182884
Lite offtopic, Inte billigt att ligga på topp, var en som ville överlåta leasingen på en Tesla:

leasingen startades i jan 2017 på 36 mån 13.749 inkl moms, kostar 3000:- ex moms att överta leasingen. 1,75% i ränta från DNB.
Fri SuperCharging

Restvärde efter 36 mån: 540819:- inkl moms
Mil: 989
Förmånsvärde: 8416
Model S 90 kWh Dual Motor
Autopilot Convenience Features
Features Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound System
Black Next Generation Seats
High Power Charger Upgrade
All Glass Panoramic Roof
Deep Blue metallic-färg
Cold Weather Package
All-Wheel Drive Dual Motor
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]