...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1159528
joel80 skrev:Åsså igen... Hur faan lyckas man köra in i en blinkande TMA-bil?? Det lutar ju starkt åt SMS.. eller sjukt dåligt avstånd bakom typ en annan lastbil som byter fil precis innan i hög hastighet.. men jag lutar nog åt SMS/fipplande med mobil.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7a4 ... topp-pa-e4
Den där stora gula krockkudden bak på TMA-bilarna sitter ju där just för att folk kör in i dem :D
Användarvisningsbild
av joel80
#1159556
Fast det gör det inte mer idiotiskt att köra in i dem.. Ger bara lite mindre risk att skadas allvarligt... :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1159560
joel80 skrev:Fast det gör det inte mer idiotiskt att köra in i dem.. Ger bara lite mindre risk att skadas allvarligt... :)
Nä fortfarande puckat, det håller jag med om :)

Sen tror jag att skydden i första hand är en arbetsmiljögrej för de som arbetar på vägen och i andra hand en åtgärd för trafikanternas skull. Åtminstone i de flesta andra länder där nollvision inte är ett begrepp. Det är nog billigare att byta kudden än att laga TMA-bilen också. :roll:
av BennyL
#1159620
...fast ibland undrar jag om man inte skulle haft TMA-bil som bara har en "bakgavellyft" nedfälld i lagom höjd...
Darwin hade kanske en poäng... :evil:
av BennyL
#1176811
Har inte skrivit i tråden på ett tag, men tro för guds skulle inte att det varit problemfritt...
I onsdags var det krock i vänsterfilen vid Stora Väsby norrgående på eftermiddagen, filen avstängd och tydligen även vänsterfilen i södergående. Valde att köra den lilla vägen och det fungerade bra, bortsett från rondellen som de bygger lite närmare Rosersberg som hade växelvis trafik med signal...

I går morse, tre bilar i krock i norrgående vänsterfil, varav den i mitten, en A-klass mera liknade en smart...
Mobiler är orsaken säger jag! :evil:
Användarvisningsbild
av joel80
#1176812
Stod också i köerna norrut mot olyckan i onsdags! Körde inte smitvägen då Waze visade att det var rejält med kö där också och tog längre tid. :/
av BennyL
#1182316
Jaha... Idag var det dags igen, plåthångel på E4n vid Stora Väsby vid tre-tiden. Det tog 50 minuter för mig från Sollentuna till Arlanda... Avstånd och fokus för h-e!
Användarvisningsbild
av Derank
#1182322
Åkte ner till värtahamnen i tisdags och allt flöt på ner till ungefär väsby. ........där glömde alla helt plötsligt bort allt vad avstånd heter. Längre fram la jag mig i mittenfilen m där fick man ligga ganska ostörd och slippa rövslickarna
av BennyL
#1182325
Det har varit fokus om fenomenet Rosersberg-Stora Väsby i tidningar och radio senaste dagarna och trafikverket har insett att vägen är överbelastad... Doh...
Planen säger att det blir trefiligt mellan Väsby och Arlanda, men det ligger 10 år bort.
Det kommer att bli en ny fil mellan påfart stora Väsby till Rosersberg i norrgående och detta skall vara klart under året, det kommer att mildra lite av problemen med långtradare som kommer ut från Stora Väsby och får upp 60 km/h när halva Stockholm skall lämna mot Märsta/Arlanda/Uppsala som då måste trängas i vänsterfilen...
Användarvisningsbild
av joel80
#1182343
Hoppas det löser lite! Det är förbannat drygt att köra sig förbi Upplands Väsby i rusning nu för tiden. :/
Rosersberg har pajat flödet norrut totalt sen det byggdes.

Sen pajas flödet vid Upplands Väsby så fort det blir lite kö av alla jävla taxis (och BMW-förare) som kör upp i rondellen och blåser på allt vad dom har till slutet på påfarten, slänger sig in framför någon där det egentligen inte finns plats så att den måste bromsa, vilket gör att alla i kön hela vägen tillbaka till Bredden eller Rotebro måste bromsa. :evil: :evil:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]