...

Moderator: Moderatorer

#1111392
Körde in framför en skattesmitare (cyklist) så att han blev tvungen(!) att fortsätta sin framfart på cykelbanan som jag förmodligen betalt åt honom. En cykelbana som dessutom var tom och nyasfalterad.
Han blev jättearg för att han inte fick fortsätta hindra bilisternas framfart med sina 10km/h mitt i vägen.

Förväntar mig en insändare på måndag av "vit kränkt man i lycra" där miljöpartisterna och vänstern ger sitt stöd för den stackars karln.
#1111441
NilsO skrev:Låter ju vårdslöst? Var en liknande incident i Oskarshamn för någon månad sedan där en bilist blev arg, körde om och tvärnitade framför en grupp cyklister. Flera rätt allvarligt skadade.
Hade de hållit sig på cykelbanan så hade de klarat sig.

Skämt åt sido. För det mesta tycker jag inte att cyklister utgör något större problem. Sedan kan man ju alltid reta sig på dem för sakens skull och fantisera om vad som hänt om jag tagit mig samma friheter med mim bil. Jag kör rätt mycket inne i stan i jobbet och tar man det bara lite lugnt och hellre släpper fram en cyklist än hävdar sin rätt (eller hävdar den andres skyldighet rättare sagt) så uppstår det sällan några incidenter.
#1111487
Allinug skrev:Jo :oops: , det som förut hette cykelöverfart, som nu heter cykelpassage...
Ja, visst är det tur att man inte tar ett redan använt namn och ger det en ny betydelse och sedan benämner den gamla företeelsen ett nytt namn *ironi*. :twisted:
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
#1111517
NilsO skrev:Låter ju vårdslöst? Var en liknande incident i Oskarshamn för någon månad sedan där en bilist blev arg, körde om och tvärnitade framför en grupp cyklister. Flera rätt allvarligt skadade.
Körde lugnt om med god marginal där det var som bredast och stoppet berodde på ett rödljus längre fram där jag placerade mig till höger så att han inte kom förbi.
#1117439
Det var visserligen inte idag, men förra veckan när jag var och besiktade bilen så spred jag lite glädje till en medtrafikant.
Efter besiktningen så parkerar besiktningsmannen precis utanför ingången till kontoret där man går in och får sitt protokoll.

När jag kom ut från kontoret så skulle jag hoppa in i min bil, tog tag i dörrhandtaget, men hejdade mig när jag la märke till att fönstret vid förarplatsen var nere. Jag var säker på att besiktningsmannen hade hissat upp det innan vi gick in på kontoret.
Sedan såg jag ytterligare skumma saker: wunderbaums hängde i backspegeln och en leopardmönstrad scarf låg på sätet. :shock: Precis när jag insåg att det var fel bil, så kom bilens ägare ut och skrattade gott. Min bil stod ju förstås bakom denna bil, och förarfönstret var förstås stängt på min bil.
#1121580
Jag har satt på vinterhjulen, så de kan känna sig säkrare :D
#1162587
Jag har tagit mitt ansvar som cyklist genom att praktiskt visa för en körskoleelev att man inte kan lita på att cyklister respekterar högerregeln. Ja, jag stannade förstås till slut, men då hade körskoleeleven redan fått motorstopp, så jag fick åka först ändå. Men körskoleläraren blev glad för då fick hans elev träna på en bra trafiksituation.
#1162593
Dagens goda gärning!
Var på återvinningsstationen idag där en äldre man lyckades låsa in nycklarna i sin BMW, han tryckte på knappen i kupén för att låsa upp alla dörrarna för att kunna lasta ur, men istället lyckades han låsa hela bilen. Mobiltelefon, nycklar och plånbok liggande i bilen och reservnyckeln visste han inte ens var den fanns, så det var ingen bra start på dagen för hans del.
Som tur var så hade förardörren bara knäppt i första läget så jag lyckades få in ett paketband och lyckades till slut få tag på innerhandtaget och öppna upp bilen.
Han var oerhört tacksam för att jag tog mig tid för att hjälpa honom, än mer när det gick upp för honom att jag inte jobbade på stället utan bara var där för att slänga mitt eget skräp!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]