...

Moderator: Moderatorer

#1013885
Jag släppte in en buss i en kö i Stockholm rusningstrafik... Och föraren blev så glad att jag fick ett tack med varningsblinkers. :)
#1019742
Jag har väl inte gjort så mycket bra i trafiken den senaste tiden, förutom att hålla mig undan olyckor. Inte ens reflexerna har jag tagit fram, trots att jag tycker att alla andra ska ha reflexer för att synas...

Men idag när jag cyklade till jobbet upptäckte jag att det var superhalt. Jag fick bredsladd först i en nedförsbacke och 5 minuter senare sladd i början av en uppförsbacke! Kort därefter hörde jag ett brak bakom mig. Det var då en kille som ramlade omkull på cykeln. När jag stannade för att höra hur det gått upptäckte jag att det verkligen var halt och att cykelbanan blänkte.

Så idag har jag gjort något bra: jag har beställt tid för byte från sommardäck till dubbdäck på cykeln. Så behöver jag inte råka bredsladda med cykeln på fel ställe.
#1019893
Ett vist beslut att skaffa dubbdäck till tramphojen har testat min syrras hoj med dubbdäck funkar rätt bra men ta det vackert iaf.
Tur att ingen av er hamnade i gips på sjukan. Själv är jag för lat för att åka tramphoj.
#1020055
Det var många som ramlade med cykeln igår, enligt länstidningen.

Jag tycker det är rätt smidigt att cykla. Man slipper fundera kring vägar och parkering. Man parkerar var man vill och tar sig fram var man vill.

Jag har haft cykeln på verkstad idag och fått på dubbdäcken. Cykeln har också servats, så nu är det sådan fart på "Svarta Faran" att man måste ha bra däck! :D
#1020061
Inte idag, men för nån vecka sen såg jag till att sätta på reflexer på min och dotterns jacka.. Det har blivit mörkt redan när man hämtar på dagis.. :(
#1020338
Jag går mot ljusare tider inom 2 veckor! Adaptiva helljuset i nya bilen kommer fixa det! :D
#1020569
Jag har vunnit en pannlampa som har varit väldigt bra när man varit ute och räfsat löv efter jobbet. 250 lumen låter ju inte så mycket men det är faktiskt en hel del! Fast jag vet inte om jag skulle vilja gå omkring med den i trafiken direkt, reflexerna får räcka, så att jag inte bländar någon.

Idag har jag motionerat tutan. Jag skulle göra högersväng och låg i högerfil för detta. Framför mig låg en bil som körde alldeles för långsamt och dessutom vinglade mellan mittlinjen och dikesrenen. Man kan ju inte köra om när det vinglas så, så jag tutade ordentligt så att föraren inte skulle köra ner i diket. :-)-) Då blev det bättre fart på bilisten, som istället svängde in på en parkering. Förhoppningvis var det för att parkera bilen!
#1021157
Hmm, ja, jo, jag har gett "goda råd"...

Det har flyttat in en ny granne och hon har brukat stå på parkeringsplatsen utanför sitt garage med sin V50.
Så frågade hon en dag om det brukar fungera bra att parkera där utanför garaget eftersom det är lite avsides och mörkt. Hon tyckte att det var svårt och trångt att köra in i garaget från 60-talet.

Jag sa att det bästa är att stå i garaget, om man inte vill bli av med bildelar (och så härjar det ju bilbrännare i stan), men att jag höll med om att det var trångt att köra in. Det är bara 1 cm tillgodo på varje sida av sidobackspeglarna på V70:n just när man kör in. Men om man kör in helt rakt med bilen så kan man också backa rakt ut. (Om man svänger till med ratten inne i garaget, vilket jag själv testat, så är det ett elände att komma ut. Jag har sista garaget i längan så jag har inte fritt runt bilen som de flesta andra, utan har en vägg 10 cm från högersidan. En gång höll jag på att krångla med att komma ut ur garaget och bilen flyttade sig sidledes och på snedden och den där väggen kom bara närmare och närmare... :shock: Som tur var fick jag dirigeringshjälp av grannen i garagelängan mittemot, som också har vägg och gjort precis samma misstag en gång.)

"Men du kan väl fälla in sidospeglarna på din V50 så då är det nog inga problem att köra in", sa jag för att coacha den nya grannen att våga använda garaget. Sedan har det verkat som hon kommit på tricket för att komma in och ut ur i garaget. Men så imorse såg jag att hon stod på gästparkeringen istället och hade hela högersidan repad. Förmodligen har hon kommit ut snett från garaget. Otur! :cry: Men hoppas att hon vågar använda garaget igen...
#1027417
Rusningstrafik. Jag körde på huvudled inne i stan och en bil från en tvärgata från vänster ville göra en vänstersväng ut. Det var fullt med bilar framför och bakom mig. Jag var på väg tillbaka till kontoret och satt och halvsov i kön. Då noterade jag att det var fritt i mötande fil så jag stannade och vinkade fram bilen från tvärgatan. Så skall det gå till.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]