...

Moderator: Moderatorer

#1042474
Allinug: Jag bor i ett helt nybyggt område (som fortfarande är under uppbyggnad, totalt ~2500 lägenheter) och här har kommunens app om felanmälan kommit väl till användning. Ofta är det väldigt snabb återkoppling och för det mesta snabb åtgärd, väldigt praktisk app att ha på telefonen med andra ord! :)
#1042643
Ja, det var rätt pillrigt med webbgränssnittet så jag ska definitivt installera appen. Här var de också snabba att åtgärda felet. När jag cyklade hem så var en ny stolpe med vägmärke upprest.
#1045591
Tydligen en app där du kan anmäla nedkörda stolpar och annat du upptäcker.
#1045639
Ja, det är en app som staden/kommunen har där man kan felanmäla olika saker inom områden som gata, klotter, park, sophantering.

Jag sökte på min stads namn och felanmälan på App Store, och då fanns appen att installera. Om använder appen för att anmäla ett fel på plats, så kan man låta gps:en ge info till appen om var felet finns. Och om man skickar med ett foto på felet så behöver man inte beskriva felet så mycket. Så det är ett smidigt sätt att rapportera fel.

Det här är en perfekt app för mig som brukar störa mig på att saker inte blir åtgärdade någon gång. Förmodligen beror sådant på att kommun"gubbarna" och -"gummorna" inte kan veta om felen om ingen meddelar dem. 8)

Nu finns det ett ställe med väldigt dålig sikt pga reklampelare och träd som skymmer när man ska köra ut i vägen. Kanske går det att felanmäla också?
Fast risken är väl att de hugger ner trädet istället för att ta bort reklampelaren om det ska åtgärdas...
#1046761
Jag var snäll mot en dansk långtradare idag. Han skulle ut från en parkering på 195:an. Ingen i morgontrafiken var speciellt sugen på att lätta på gasen så att han kunde komma ut på vägen. Utom jag. Jag tog ut rejält med avstånd till framförvarande, blinkade till med helljuset för att visa att jag uppmärksammat honom. Tvåhundra meter längre fram är det stigningsfält så då kunde jag ändå susa om. Det är få som tänker så.
#1046769
llesrof: Trevligt av dig :-)-) Ja folk är inte så bra på att se framåt i allmänhet ;)
#1046808
Jag var snäll och släppte fram en taxi som ville byta fil på centralbron.. Till det högra körfältet. Stax efter bytte jag till mitten då jag skulle vidare söderut.. Då märker taxichaffisen att det går saktare i höger körfält (som han tydligen inte behövde för annat än att smita före i kön) och försöker tränga sig tillbaks i mitten.. Men där tog det stopp.. Man får bara en snäll gest från mig om det visar sig att man bara byter fil för att smita före...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]