...

Moderator: Moderatorer

#1013375
Jo, jag hoppas att jag gjort en bra sak idag, men förmodligen är det ingen som kommer att bli glad eller positivt överraskad eller ens upptäcka det:
När jag kom till cykelparkeringen på jobbet imorse så var det en cykel som stod och hade batterilyset tänt.
Eftersom det blir mörkt rätt tidigt numera så tänkte jag att om lyset får stå på nu så finns ingen batterikraft kvar för denna cyklist när arbetsdagen är slut. Så jag släckte lyset, så förhoppningsvis kommer denne cyklist att synas även på väg hem från jobbet. :-)-)
#1013381
Skulle ut på motorvägen och när jag befinner mig på påfarten så ser jag en mercedes som åker något fortare än jag i högerfilen, så jag bromsar lite för att släppa förbi den innan jag ger mig ut. Då bromsar mercan också och visar tydligt att han vill släppa in mig. Jag gasar på lite och glider in på motorvägen.

Tackade sedan med en liten handviftning genom bakrutan (har inte någon mörk solfilm). Föraren av mercedesen vinkade glatt tillbaka.

Ibland så funkar det fint i trafiken! :)
#1013428
Stannat hemma. :D Ingen kan därför ha behövt reta sig på mina släckta bakljus. :!:
#1013484
Stannade vid en bankomat för att sambon skulle ta ut lite slantar. Det var mörkt ute så använde p-ljuset istället för att stå och puttra med halvljuset på för mina medtrafikanters skull. Så gör jag på dagtid med men då enbart för att man skall :wink: Alltid något
#1013505
Bytte till reserv hjulet åt en äldre dam som fått punka på sin 940 samt visade henne till närmsta däckverkstad.
Damen bjöd på kaffe sedan det tackade jag ju inte nej till eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig :D .
#1013720
Jag har cyklat till jobbet idag och när man cyklar så har man ganska ofta hela cykelbanan att förfoga över helt själv, till skillnad från när man kör bil då man får trängas med många medtrafikanter.

Men, idag fick jag möte av en gående på cykelbanan. Eftersom jag skulle svänga av åt höger så förflyttade jag mig så långt höger som jag kunde. Strax efter verkade den mötande karln bli nervös och tog ett kliv åt sin vänstersida så vi kom på kollisionskurs. Han skulle ha blockerat min högersväng och jag hade fått vänta tills han passerat om inget gjorts. Som cyklist är man ju van vid att cykla runt hinder, så min första tanke var att planera hur jag skulle runda karln på bästa sätt.

Men så insåg jag att han inte förstått att jag skulle svänga höger och gav då tecken med armen om högersväng. Då tog han ett kliv åt sin höger så att ingen behövde sakta in.

Sedan fortsatte jag att ge tecken med armen när jag skulle svänga, hela vägen till jobbet, så ingen behövde fundera över vart jag skulle. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]