- ons 17 jun 2015, 11:11
#982498
För min personliga del så är det helt annat som säger stopp. Flera år sedan jag pendlade där, idag pendlar jag åt andra håll och där är det också hastighetsövervakning som jag i sej inte ser som något problem alls. Enda problemet med automatik är att den ALDRIG kan ersätta och göra en persons flera olika jobb i dom här fallen. Den dagen kameror tar rattfyllon, drogfyllon, övriga missanpassade förare osv. Den dagen lovar jag att hylla tekniken. Tills dess gör den en liten del i ett stort jobb.
Har denna produkt sålts som den succe som den annonseras som? Nej..
Finns det mycket sålt? Med en omsättning på tre miljoner 2014 med produkten tillgänglig sen 2009 får du gissa själv.. varje installation är ca 500.000kr.
Har kommunerna fått problem eller inte med utförandet och driften? Linköping har haft ett helvete sedan dag ett med produkten och tillverkaren låter säga att allt fungerat problemfritt. Det är ioförsej problemfritt med helt öppen fälla veckor i sträck.. Det kostar ju inget för tillverkaren att alla kör i den med eller utan anledning. Linköping har inga planer i nuläget på att beställa flera produkter. Vilket är märkligt om dom är så skitnöjda med allt som är så fantastiskt? För Linköping som stadslösning har ju utrymme för 100 sådana luckor om det vore det bästa.
Finns det några som helst opartiska rapporter/ studier som säger hur trafiken reagerar? (kan säga nej på den eftersom den första kommer 2016)
Är produkten utvecklad för att ta hand om alla typer av fordon? (Nej på den med, efter info från tillverkaren, den är avsedd för endast personbilstrafik)
Är produkten säker för alla typer av fordon? (Nej på den med citat: Det är inte riskfritt att färdas i trafiken ändå) slut citat från tillverkaren i mailet jag fick.
I sin beskrivning förklarar tillverkaren att man ska ha utrymme på varje sida om produkten för att tvåhjulingar i olika former inte ska åka i fållan, därför är produkten inte provad mot dessa. Ändå när dom själva placerat ut produkten i samråd så saknas det utrymmet på två av tre provinstallationer. Den tredje lämnade 70 cm per sida. Man verkar inte lämnat plats vid bron heller, eller hur ser du på det?
Trafikanter har hört av sej till kommunen med problem som dom fått med däck och fälgar, men det behandlas precis som med potthål, dvs inte alls.
Tillverkaren säger att ingen sagt något alls.
Produkten fungerar alltså fortfarande inte på alla typer av fordon. Tyngre fordon som har klart längst stoppsträcka påverkas alltså minst om fällan öppnar, har själv åkt över där när fällan ständigt stod öppen i vanlig ordning och det märks inte i en lastbil.
En idiotprodukt i nuvarande tappning.
Återigen.. ge den TVÅ lägen, ett för lätta fordon ett för tunga och samtidigt håll den då stängd för tvåhjulingar eller montera den för helsike rätt det är ändå totalentreprenad tillverkaren har. Det måste vara busenkelt eftersom man strör information om hur fint det fungerar med olika fordon. Är infon sanning så kan alltså systemet se skillnad på olika fordon och då är det en baggis att fixa två lägen på luckan.
Förmodligen blir det svårt med den särskiljningen då systemet inte kan särskilja. I själva verket fungerar dom antingen på magnetslinga som inte vet om det kommer en bil eller cykel, eller med en vanlig distansradar som inte heller den vet vad det är för fordon som dyker upp. (info: tillverkaren) Hur man nu kan få ut sina rapporter ur en magnetslinga (notera.. inte dubbla för att se fordonslängden) eller en distansradar, det övergår mitt förstånd eftersom det är tekniskt omöjligt. Men det blir väl kul att läsa i rapporten 2016.
llesrof skrev:Man får tänka på att många bilister är väldigt konservativa och har ett djupt förakt mot allt och alla som vill inskränka deras omistliga rättighet att köra bil som de vill. Inga automatiska mojänger skall tala om för dem fort det skall få köra.Kanske har en del det.. Kanske en Jönköpingsgrej?
För min personliga del så är det helt annat som säger stopp. Flera år sedan jag pendlade där, idag pendlar jag åt andra håll och där är det också hastighetsövervakning som jag i sej inte ser som något problem alls. Enda problemet med automatik är att den ALDRIG kan ersätta och göra en persons flera olika jobb i dom här fallen. Den dagen kameror tar rattfyllon, drogfyllon, övriga missanpassade förare osv. Den dagen lovar jag att hylla tekniken. Tills dess gör den en liten del i ett stort jobb.
Har denna produkt sålts som den succe som den annonseras som? Nej..
Finns det mycket sålt? Med en omsättning på tre miljoner 2014 med produkten tillgänglig sen 2009 får du gissa själv.. varje installation är ca 500.000kr.
Har kommunerna fått problem eller inte med utförandet och driften? Linköping har haft ett helvete sedan dag ett med produkten och tillverkaren låter säga att allt fungerat problemfritt. Det är ioförsej problemfritt med helt öppen fälla veckor i sträck.. Det kostar ju inget för tillverkaren att alla kör i den med eller utan anledning. Linköping har inga planer i nuläget på att beställa flera produkter. Vilket är märkligt om dom är så skitnöjda med allt som är så fantastiskt? För Linköping som stadslösning har ju utrymme för 100 sådana luckor om det vore det bästa.
Finns det några som helst opartiska rapporter/ studier som säger hur trafiken reagerar? (kan säga nej på den eftersom den första kommer 2016)
Är produkten utvecklad för att ta hand om alla typer av fordon? (Nej på den med, efter info från tillverkaren, den är avsedd för endast personbilstrafik)
Är produkten säker för alla typer av fordon? (Nej på den med citat: Det är inte riskfritt att färdas i trafiken ändå) slut citat från tillverkaren i mailet jag fick.
I sin beskrivning förklarar tillverkaren att man ska ha utrymme på varje sida om produkten för att tvåhjulingar i olika former inte ska åka i fållan, därför är produkten inte provad mot dessa. Ändå när dom själva placerat ut produkten i samråd så saknas det utrymmet på två av tre provinstallationer. Den tredje lämnade 70 cm per sida. Man verkar inte lämnat plats vid bron heller, eller hur ser du på det?
Trafikanter har hört av sej till kommunen med problem som dom fått med däck och fälgar, men det behandlas precis som med potthål, dvs inte alls.
Tillverkaren säger att ingen sagt något alls.
Produkten fungerar alltså fortfarande inte på alla typer av fordon. Tyngre fordon som har klart längst stoppsträcka påverkas alltså minst om fällan öppnar, har själv åkt över där när fällan ständigt stod öppen i vanlig ordning och det märks inte i en lastbil.
En idiotprodukt i nuvarande tappning.
Återigen.. ge den TVÅ lägen, ett för lätta fordon ett för tunga och samtidigt håll den då stängd för tvåhjulingar eller montera den för helsike rätt det är ändå totalentreprenad tillverkaren har. Det måste vara busenkelt eftersom man strör information om hur fint det fungerar med olika fordon. Är infon sanning så kan alltså systemet se skillnad på olika fordon och då är det en baggis att fixa två lägen på luckan.
Förmodligen blir det svårt med den särskiljningen då systemet inte kan särskilja. I själva verket fungerar dom antingen på magnetslinga som inte vet om det kommer en bil eller cykel, eller med en vanlig distansradar som inte heller den vet vad det är för fordon som dyker upp. (info: tillverkaren) Hur man nu kan få ut sina rapporter ur en magnetslinga (notera.. inte dubbla för att se fordonslängden) eller en distansradar, det övergår mitt förstånd eftersom det är tekniskt omöjligt. Men det blir väl kul att läsa i rapporten 2016.