...

Moderator: Moderatorer

av Eirike93
#956497
Den där skylten känns ganska lättolkad, däremot när det sitter en "huvudled"-skylt över, då är det banne mig inte helt givet om det är fri parkering (24h) eller parkeringsförbud. Utdrag ur körkortsboken finns om det är nån som vill se, och gärna förklara :)
Användarvisningsbild
av oijoij
#956534
joel80 skrev:Oijoij.. Det finns ingen tilläggsskylt om förbud mot parkering övrig tid.
Vardagar 9-18 får man parkera 1tim, lördagar gäller det 9-15. Övrig tid vanlig 24h-parkering. Alltså vardagar blir det fri parkering 18-9.. Men från lördag kl 15 fram till måndag kl 9 får man stå 24h åt gången. (Vanliga parkeringsreglerna som många inte vet om.)
Joel80, frågan var inte "vad är rätt?"
Användarvisningsbild
av joel80
#956544
Förstår inte riktigt skillnaden.. Jag tolkade den som jag skrev, vilket också är rätt av vad jag fått lära mig.

Om det skulle vara så som du skrev med parkeringsförbud övrig tid skulle det krävas ytterligare någon skylt som tydliggjorde det.
av BennyL
#956702
Skylten säger ju att det är parkering tillåten och då gäller det i 24 timmar, det första "P:et"

Tilläggstavlan talar om vad det finns för tillägg och i detta fallet är det att vardagar mellan 9-18 och lördagar mellan 9-15 så gäller endast 1 timmes tillåten parkering.

Så tolkar jag den...

Forumdöden... Löste det själv. Var[…]

Medtrafikanter som tror att deras Yaris har ytterm[…]

Två psykbryt senare sitter dämpare och […]

Vi som beställt nya XC60

V90 är väldigt känslig för v&a[…]