...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#888923
Jag tänkte som en liten motreaktion över allt man blir irriterad över behöver vi samla trevliga saker i trafiken. :)



Jag blir glad när jag märker att andra i trafiken är uppmärksamma och kör smart. T.ex tajmar omkörningar så att man inte blir låst, eller hjälper till för att inte släppa in köfuskare. ;)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#888924
Blir allt lite glad när man kan tajma så man slipper stanna helt vid rödljus och kan rulla på låg växel inför väntan på grönt ljus. Förövrigt när folk kan framföra sina fordon på ett smidigt sätt med :wink:
av llesrof
#888952
Bra tråd :D
Jag blir glad när andra bilister visar mig, och andra, hänsyn genom att släppa in i köer. Jag är själv väldigt snäll och lättar gärna lite på gasen så att en som står och väntat kan smita in i luckan. Han/hon kanske hade stått i flera minuter men det bara tar mig några sekunder att släppa in någon.

Jag blir också glad när någon tackar mig när jag vart snäll mot dem. Det visar att de noterade och uppskattade det jag gjorde.
Användarvisningsbild
av SvenB
#888985
joel80 skrev:.. eller hjälper till för att inte släppa in köfuskare. ;)
Du måste väl ändå mena tvärt om, att de hjälper till att underlätta för den som vill in. Nästa gång kan det vara du och då blir du glad när någon annan hjälper dig. :???: Vem räknar du som "köfuskare" förresten? För övrigt blir jag glad av all vänlighet i trafiken. Livet är för kort för att bråka med varandra. De flesta situationer går att lösa med smidighet. :D
Användarvisningsbild
av erikn
#889010
Att köra hoj när det är köer :)
av rid54
#889019
1. Om man hamnar bakom nån man inte ids köra om blir man glad om de håller konstant fart.
2. Bakomvarande som håller vettigt avstånd.
3. Förare som vet var blinkersspaken sitter och som förstår vad körvisarna ska vara till.
4. Tydlig körning.
5. Planerad körning, dvs man ser att föraren kom ihåg att boota hjärnan inför körningen.
Användarvisningsbild
av Funk
#889081
Jag blir glad av vänliga och förstående medtrafikanter, helst sådana som inser att ingen är ofelbar och kan vara förstående över varandras små egenheter och fortfarande vara trevliga och samarbetsvilliga.

/Thomas
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#889093
Jag blir glad när jag överraskas av fotgängare som tackar när man stannar och släpper dom över gatan.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av sthlm
#889110
Jag stoppade upp trafiken så att bussen som stått ett bra tag kunde köra ut och fortsätta sin färd.
Ingen lämnade en lucka och korsningen bakom bussen blir fort igenkorkad.
Busschaffisen blev glad och så även jag.
Ni som låg bakom mig och inte orkade vänta 5 sekunder extra utan tutade får skriva i den andra tråden.

Edit: Med "stoppade upp" menar jag att jag saktade in och gled långsamt fram och vinkade fram bussen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 35
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]