...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
#1217427
SvenB skrev:
Micce1980 skrev:llesrof: Förstår faktiskt inte problematiken. Det är som att bilda en matkö i butiken fast det är två kassor öppna. :wink:
Inte helt fel. Jag har varit med om att det fungerat så. Det finns en kö, och sedan när man kommer fram till kassorna tar förste "man" den kassa som blir ledig först. Bra eftersom det går olika fort beroende på hur mycket som handlats. :wink:
Konstigt resonemang. I väg-fallet finns det ju bara en kassa öppen (flödet begränsas till en fil) men här verkar somliga tycka det är rätt att gå förbi hela kön och trycka sig in precis framför kassörskan... :-(O)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1217451
Men du missar ju poängen :wink: Man får ju köra nästan ända fram.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1217457
Definitionen av "nästan ända fram" varierar nog rejält mellan olika personer, uppenbarligen. :wink:
av Mwi
#1217476
llesrof skrev:Synd bara att han inte prejades av vägen och fick lite spö också så att han lärt sig att aldrig mer försöka tränga sig. Undras om samma person tycker att det är okej att tränga sig i kön i matvaruaffären också? Jävla fascister!
Om man har din inställning till andra trafikanter så ska man inte få köra bil eller överhuvudtaget få ha ett körkort, polisen sköter trafikövervakningen det skall inte skötas av privatpersoner som ser glädje i att hämnas eller klämma åt andra bilister. Så åk kollektivt istället om du inte hanterar andra bilisters körning, eller vill du att någon skall preja ut en bil som du kommer möta i ditt körfält?
av SubMarine
#1217493
Nä precis, fräckast vinner ska det vara i fortsättningen också! Längtar till den dagen då polisen börjar fokusera mer på att sätta dit dåligt körbeteende än bara fartkontroller.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1217506
SubMarine skrev:Nä precis, fräckast vinner ska det vara i fortsättningen också! Längtar till den dagen då polisen börjar fokusera mer på att sätta dit dåligt körbeteende än bara fartkontroller.
I det läget fälls lastbilschauffören ovillkorligt :)

Nä nu går vi vidare tycker jag ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#1217559
Micce1980 skrev:
SubMarine skrev:Nä precis, fräckast vinner ska det vara i fortsättningen också! Längtar till den dagen då polisen börjar fokusera mer på att sätta dit dåligt körbeteende än bara fartkontroller.
I det läget fälls lastbilschauffören ovillkorligt :)
I ett läge där vi börjar se poliser ute i trafiken som sätter dit hetsbullar som tränger sig och kör aggressivt kommer säkert behovet hos de som känner att dom måste stoppa sånna försvinna. ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217576
SubMarine skrev:
SvenB skrev:
Micce1980 skrev:llesrof: Förstår faktiskt inte problematiken. Det är som att bilda en matkö i butiken fast det är två kassor öppna. :wink:
Inte helt fel. Jag har varit med om att det fungerat så. Det finns en kö, och sedan när man kommer fram till kassorna tar förste "man" den kassa som blir ledig först. Bra eftersom det går olika fort beroende på hur mycket som handlats. :wink:
Konstigt resonemang. I väg-fallet finns det ju bara en kassa öppen (flödet begränsas till en fil) men här verkar somliga tycka det är rätt att gå förbi hela kön och trycka sig in precis framför kassörskan... :-(O)
Du får nog läsa om, och se vad jag kommenterade :wink:
av llesrof
#1217670
Mwi skrev:
llesrof skrev:Synd bara att han inte prejades av vägen och fick lite spö också så att han lärt sig att aldrig mer försöka tränga sig. Undras om samma person tycker att det är okej att tränga sig i kön i matvaruaffären också? Jävla fascister!
Om man har din inställning till andra trafikanter så ska man inte få köra bil eller överhuvudtaget få ha ett körkort, polisen sköter trafikövervakningen det skall inte skötas av privatpersoner som ser glädje i att hämnas eller klämma åt andra bilister. Så åk kollektivt istället om du inte hanterar andra bilisters körning, eller vill du att någon skall preja ut en bil som du kommer möta i ditt körfält?
Min inställning..? Redogör gärna för den eftersom du anser dig veta något om den. Då kan jag säga om du har rätt eller fel. Näe, skit i det. Du har fel.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217821
Försök att tränga er före på Tenneriffa. Jag var där för ett antal år sedan. Åkte buss från flygplatsen och förvånades att bussföraren inte använde filen till vänster om bussen på den fyrfiliga vägen mot ett vägarbete. Vi åkte nog nästan en kilometer innan vi kom fram till vägarbetet. När jag någon dag senare körde där med "min" hyrbil gjorde jag misstaget och körde förbi alla och tänkte gå in i högerfilen 75-50 meter före vägarbetet. men se, det gick inte. Jag stod nog i minst 10 minuter innan någon, förmodligen även det en turist, släppte in mig. Tror ni att jag gjorde om det? :D
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 36
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]