- tis 30 jan 2018, 16:14
#1229460
SvenB skrev:Om alla körde nästan ända fram som man ska istället för att väva godtyckligt mellan 600-300 m före hade "Hitler" aldrig fått utrymme att bränna förbi till att börja med. Exakt var vävningen görs är ointressant för farten. Det intressanta är om folk väver på samma ställe eller inte. Om vi ger Hitler 600 m att bränna förbi så att alla sen måste bromsa skapas mycket mer kö än om Hitler bara får 30 m.SBergdahl skrev: Det är ingen av oss som förespråkar att köra längre i båda körfälten som sagt att man ska köra ända fram i kaklet så att man nästan måste stanna och sen knö sig in.Men det är ju så "Hitlers" gör. Det spelar ingen roll om vi vanliga säger att vi ska väva på ett speciellt avstånd, "Hitlern" kör ända fram ändå, för han anser sig mer värd. Fördelen med mitt exempel var att vävningen var så tidig att farten var nästan normal. Jag har faktiskt kört i Stockholmstrafiken yrkesmässigt (Lastbil, Taxi) i mer än 40 år, ingenstans har det fungerat så bra som i Teneriffaexemplet.
Nu: V70N 2.5T -04 ~33000 mil Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88