...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1454070
När jag igår skrapade av ett tjockt lager ovanligt kletig (eller vad vet jag) nymålad sidlinjemarkering från höger däckens mönsterdjup och en faktiskt kommer fram och frågar om han ska hjälpa till :) Nästan så man häpnar och förvånat stammar fram n n n nej men tack så himla mycket f f f för att du frågar :-)
Användarvisningsbild
av bem
#1455904
- Folk som vinkar/hälsar i trafiken när man visar hänsyn som t.ex. man möts på en smalare väg där man nätt och jämt kan mötas. Jag kanske saktar in och stannar med dragning åt min väggren eller mitt dike.
- Folk som tar det lite allmänt lugnt i trafiken och inte hetsar fram.
- När vi håller avstånd till framförvarande (förare som ligger som klistrad bakom andra bilar ger inga marginaler om man behöver bromsa).
/Bo
Användarvisningsbild
av Paglar
#1521548
På väg hem i mörkret på motorvägen idag helljusblinkade jag på två bilar som körde med släckt baklyse.
Båda två satte på halvljuset. :-D
Användarvisningsbild
av lennarte
#1522664
När jag igår på ÖoB-s parkering när jag fick stppp på 745-an när en - - - - genade diagonalt rakt över parkeringen.... Första gången denna säsong som jag fick reda på att min ABS fungerar
Användarvisningsbild
av vetten
#1522702
Dom smarta cyklister som fattat att lyset ska vara på när det är mörkt och även dom fotgängare som fattat att dom syns bättre med reflex än utan :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1544313
Glad och glad vet jag inte, men vi fick ett gott skratt på lunchen idag av denna ryss som har tejpat över "RUS" och flaggan på bilens skyltar...
Denna XC90 är för övrigt hemmahörande i Moskva.
.
20230614_120615_copy_2016x1512.jpg
20230614_120615_copy_2016x1512.jpg (524.58 KiB) Visad 2228 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1544319
@fjohan82, Finns en sådan här i området där jag bor med som gjort likadant. :)

Såg en ryss i Tyskland senast tror jag som printat ut "I do NOT support the war" eller liknande klistat där bak, förmodligen rädd att få kärran vandaliserad annars. Såg en Merca G63 AMG i samma veva med ukrainska plåtar körandes mot Frankrike vid gränsen, körde dock som en biltjuv. Hade det varit jag hade jag kanske hållit en lite med ödmjuk attityd men alla är vi olika :)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1561276
Dagens hjälte i dag var den förare som åkte i en långsam bilkö på Norrleden (huvudled 70 km/h) som stannade för att släppa in oss som ville svänga in på Norrleden och för att släppa av bilar i motsatta körriktningen som ville köra av Norrleden genom vänstersväng. Det hade blivit fullt i avfartsfilen på Norrleden så det var stopp.

Man ska ju inte stanna hursomhelst på huvudled, men ibland måste man ju lösa ännu värre problem.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]