...

Moderator: Moderatorer

Den där rondellen är återkommande! :D Kanske dags att klippa ihop lite, skicka till kommunen och kräva bättre vägmarkeringar? Tyckte de såg ganska slitna ut.
Användarvisningsbild
av joel80
Momentum:
Mja.. i den där rondellen brukar folk vara rätt duktiga.. det är tydligt att det är två körfält.. men visst var jag beredd på det. Tycker däremot inte att det är helt fel av mig att ändå hoppas på att folk kan köra.. och att jag gör lite väsen av mig när nån gör ett sånt fel. Nästa gång han kör där kommer han att hålla sin fil, och en förare som kanske är mindre uppmärksam och ligger i vänsterfilen slipper bli kapad.

Grillchips:
Haha.. ja du har kanske rätt, dom börjar bli lite slitna. Jag tycker den är så pass stor så de flesta fattar. Men det skulle inte göra något om det var lite tydligare... :)
Senast redigerad av 2 joel80, redigerad totalt 0 gång.
Absolut, helt rätt sorts förare som också insåg att denne gjort fel.
Klart att man förutsätter att folk kan köra och sköter sig i trafiken men man lär sig snabbt i vilka situationer som olyckor kan uppstå vilket gör att man är lite mer försiktig, som i den rondellen. Man hade likväl kunnat gasa på och ligga mer i döda vinkeln och istället fått svarta märken på högerskärmen men som sagt, sådant lär man sig att inte göra. Rötägg och ouppmärksamma människor finns överallt, inte bara i trafiken. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Fast då är man rätt körd om personen ändå inte ser en.. man måste vara säker på att typ hinna om innan rondellen då.

Ibland ser vissa en knappt även om man ligger rakt framför.. pratar i mobil, sminkar sig eller rattar med radion.. det blir så jobbigt med allt pappersarbete och verkstadsbesöken. Jag försöker se till att jag har marginal så jag kan bromsa.. men tytar gärna. (Lite låtsaspolis över det, jag vet.. men jag är less på hur dålig koll många har..)
Momentum skrev:Känns det bättre då du får tuta?
Svarar på frågan även ifall den inte var ställd direkt till mig.
Ja det känns bättre att tuta.
Vad ska man annars använda tutan till om inte uppmärksamma andra trafikanter, och i såna här fall uppmärksamma dom på att dom gör fel. Anser inte att detta på något vis kan vara av ondo.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det är en stor tillfredsställelse att få tuta på bilister som håller på att köra in i mig. Tutar du aldrig på någon när dom gör nått galet och du vill uppmärksamma dem på var du är? Det är lite av tutans funktion.. :)
Jag brukar tänka så här: Snart kommer bilen framför att göra "fel", ex skära sig igenom cirkulationsplatsen
Jag saktar ner lite till, och låter det hända, utan att tuta

Att tuta för att undvika och förebygga fara är en helt annan sak, att tuta för att tillrättavisa andra för att dom gör fel, är något annat

Så jag tutar väldigt sällan
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 356

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]