...

Moderator: Moderatorer

Nej man får väl ta det lite som det kommer.. jag skulle aldrig börja veva och skälla, då kan man få otrevliga reaktioner.
Och man får väl läsa situationen lite och backa om det skulle behövas.

Jag vägrar dock förutsätta att folk är onda och vill spöa upp varandra... däremot kan vissa ha lite otur när dom tänker. :)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
joel80 skrev:Jag blev lite irriterad på en förare för någon dag sen som blåste förbi mitt bostadsområde (där det är 30km/h) i minst det dubbla.. Jag skulle precis svänga ut på vägen när bilen svooschade förbi. Försvann snabbt från synhåll.. men... jag kom ikapp bilen vid nedfällda bommar.. och tog mod till mig att gå ur bilen och säga några väl valda om att jag inte skulle uppskatta om hon mejade ner mig 2-åring.
Har bestämt mig lite för att i den mån det går sluta upp med att knyta näven i fickan och tyst svära för mig själv.. även fast det är sjukt jobbigt med sånna här konfrontationer...

[youtube]68aeHQaBbMc[/youtube]

Tjej i 25-årsåldern i bilen som såg rätt besvärad ut över att bli tillsagd..

Glömde säga till henne att hon körde med trasigt baklyse också..
Du är fan min nya idol!!! (W)

Helt rätt av flera anledningar att säga till på ett bestämt men ej ovänligt sätt (stor skillnad på ej ovänligt och vänligt).

Vi vet alla vad den tjejen kommer tänka nästa gång hon åker förbi en 30-skylt.
Ibland är det bra att bli påmind om saker och ting, jag hatar dessa 30-skyltar men dom är ju där av en jäkla anledning om än jag inte alla gånger håller med är det bara att snällt lyda och slippa Joel80 bankande på rutan :D eller farbror Blå.
Ingen vill tjafsa med en nybliven pappa/mamma, på gott och ont är det en fight man inte kan vinna :)
joel80 skrev:Nej man får väl ta det lite som det kommer.. jag skulle aldrig börja veva och skälla, då kan man få otrevliga reaktioner.
Och man får väl läsa situationen lite och backa om det skulle behövas.

Jag vägrar dock förutsätta att folk är onda och vill spöa upp varandra... däremot kan vissa ha lite otur när dom tänker. :)
Vissa i världen förtjänar en smäll i och med att dom öppnar ögonen på morgonen....
Men man får inte slå folk får att dom vet bättre.

Annars håller jag med dig :)
Körde i Stockholm igår och blev sne på att Polisen inte gör sitt jobb.. Kan inte förstå varför dom inte stoppade bilen i fråga! Dom måste väl ha reagerat.. speciellt när jag hängde på tutan.

[youtube]h0V0F1pH10g[/youtube]

Trodde han skulle åka dit när polisen bytte fil och körde in i tunneln framför.. men polisen gjorde bara så för att själv snika förbi kön.. suck..
Polisen tror jag antingen

1) Var påväg någon annastans
2) Såg inte situationen
Vi har ju skapat ett samhälle där polisen sysslar med att registrera romer eller att ordna utandingsprov onsdagmorgnar utanför skolor. Det ena förstår jag inte varför, medan det senare är för att man kan bokföra många gjorda prov, utan att behöva registrera några träffar (man hittar inga rattonyktra onsdag morgon utanför en skola, normalt sett...). Dvs polisen har ett produktionskrav på sig, som är rent kvantitativt (många blåsningar är bra). Styrning av arbetet ur kvalitativ synvinkel är svårare och kommer inte att ske om man inte byter ut ledningen från departementet och nedåt.
Men nog är det väl så att om någon bil står på tutan bakom en så slänger man en blick i backspegeln.. Hade polisen gjort det hade dom nog kunnat sett att en bil bytte fil där man inte fick.

Att använda blinkersen tycker jag ändå inte gör det okej att kapa någon så man får bromsa in kraftigt och samtidigt korsa heldraget och spärrzon.. :)
Lägger upp en till (Eller två i ett) när jag ändå är på gång.

Första var en jävligt dålig kurv/korsnings-tagning där jag fick bromsa för att inte köra in i bil/släp.

Det andra klippet i filmen visar en yrkesförare som tar sig friheten.. jag blir irriterad på den stilen.

[youtube]eGDq0CB-B38[/youtube]
Senast redigerad av 2 joel80, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 356
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]