...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Alternativt får du åka ner till stockholm och tuta utanför rikstadshuset.. men lämna den stackars saltbilsföraren i fred.. han blev nog tvingad av arbetsförmedlingen... :)
Användarvisningsbild
av wissel
umekille skrev:De större vägarna är torra o fina här ,några minusgrader och ingen nederbörd väntad
ändå är dem ute och torrsaltar ...till vilken nytta?
Jag visar mitt missnöje med att hänga på signaltutan då jag kör
om en saltbil. :evil:
Finns annars plats på Gotland för umekillen.... :-)-)
av llesrof
umekille skrev:De större vägarna är torra o fina här ,några minusgrader och ingen nederbörd väntad
ändå är dem ute och torrsaltar ...till vilken nytta?
Jag visar mitt missnöje med att hänga på signaltutan då jag kör
om en saltbil. :evil:
Du verkar så smart ibland :mrgreen:
av Darklady
Saltet är för Ä LG och andra vilda djur. så dom blir en fara,då får man sänka farten. Nej sluta salta, på med kjedjorna.samt mera halkutbildning. :-O)
av llesrof
Darklady skrev:Dom säger att dubben river upp gift från vägarna. Vad är det för gift dom sprider på vägarna?? :x
Ja, det undrar jag också. Vilka påstår detta?
av llesrof
Darklady skrev:Saltet är för Ä LG och andra vilda djur. så dom blir en fara,då får man sänka farten. Nej sluta salta, på med kjedjorna.samt mera halkutbildning. :-O)
Vilka har egentligen sett vilda djur stå på vägen och slicka salt! Jag har då aldrig sett det.
Användarvisningsbild
av joel80
llesrof skrev:
Darklady skrev:Dom säger att dubben river upp gift från vägarna. Vad är det för gift dom sprider på vägarna?? :x
Ja, det undrar jag också. Vilka påstår detta?
Utan att vara expert eller speciellt insatt kan man ju räkna ut att det hamnar rätt mycket skit i form av tungmetaller och annat "gift" från våra avgaser och bilar som kör på vägen. Sen ska jag tillägga att jag inte är för ett förbud mot dubbdäck och själv kör med dubbdäck.. men att problemet finns är dumt att blunda för. Ett sätt att minska påverkan är kanske rengöring av utsatta vägsträckor med tätare mellanrum.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Jo ja men jag ser alltså inte Torxskruven pg[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är […]

Pilot Assist

Ja, det finns olika varianter, beroende på h[…]

Skrynkliga förrsidor