...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
#1520495
Fyrhjulsdrift och friktionsdäck. Ändå köpte jag snökedjor i helgen. Vill ju inte va den som @fjohan82, stör sig på! ;-)
Nämen åker mycket på icke snöröjda skogsvägar och har alltid haft dubbat förut så tänkte det kan va bra att ha. Funkar det inte får det bli en portabel vinsch till dragkroken.
#1520544
@sewen, Sällan fel att ha med sig. Packar in de när man ska iväg på vintern eller så låter jag de ligga kvar om det ska bli riktigt illa. Enda gången de behövts trots tusentals mil i alperna är backen upp från Sälen en februaridag, den va blankpolerad av tidigare förare och ingen som plogade eller saltade där inte :)

Ja man vill inte ha han efter sig :) Ska provmontera de snart igen, det va två år sedan jag testade och när man väl står där är det inget skoj
Användarvisningsbild
av vetten
#1520972
Jallemet skrev: sön 27 nov 2022, 01:03 Folket som riskerar sitt liv, och andras, för att köra in ett par minuter i snömodd och på isgator. Tokstollar.
Och sen står dom lik föbannat framför en vid nästa stoppljus :bored:
Användarvisningsbild
av vetten
#1522701
Alla cyklister som inte använder lyse när det är mörkt ute :devil: kan lätt påstå att inte mer än 50% gör det även om dom tror att dom syns bara för att dom ser dej. Jag har ingen lust att köra på någon bara för att denne inte syns.
Användarvisningsbild
av vetten
#1522703
vetten skrev: lör 10 dec 2022, 15:43 Alla cyklister som inte använder lyse när det är mörkt ute :devil: kan lätt påstå att inte mer än 50% gör det även om dom tror att dom syns bara för att dom ser dej. Jag har ingen lust att köra på någon bara för att denne inte syns.
Sen alla bilister som inte fattar att se till att baklysena är tända nu när det i princip är mörkt dygnet runt.
Användarvisningsbild
av sewen
#1522928
Fotgängare och barvagnar som har såna där små töntiga mini-led i blixtlåset istället för reflexer. En reflex syns betydligt bättre! Kanske svårt att fatta iofs om man aldrig kör bil själv.
#1522940
Ja lite överlevnadsinstinkt vore väl trevligt :) Väldigt många agerar som att de inte bryr sig om de kommer hem ikväll. Tyvärr har ju många av dessa med körkort så man hade väl ändå velat hoppas att de ändå förstått. Fast med tanke på att många inte använder bilens belysning och lampor korrekt eller inte alls så vad ska vi förvänta oss? Kanske vore bra med påminnelseskyltar lite var stans. "Nej, mobiltelefonen får inte användas vid färd" med mera så kanske några i alla fall snappar upp budskapet eller inte håller på konstant i alla fall.

Fick förresten bromsa för en idag som hade kört in i mig om inte jag reagerat för att denne hade luren i handen. Tutade till på han och han vinkade ursäktande vilket var bättre än om han bara fortsatt men vi skulle helst inte hamnat där från början. Ser säker 5+ bara man ska köra en liten kort sträcka utan att leta efter de.

Egentligen lite konstigt för en trafikpolis bör väl rimligen kunna arbeta in sin lön och omkostnader utan större omsvep, den där sjön är och kommer väl för alltid vara tillräckligt djup ;-)

Kanske ska döpa om tråden till Klagomuren :-)
#1523381
Så här års irriterar en del långtradare/lastbilar mig när de envisas med att ha sina extraljus (övre) på ända till man ser de normala lyktorna nedtill, speciellt vid krön :mad: Ger mig fan på att det är utländska förare som tycker om att jävlas.

Nästa moment lyktor är de som har automatisk avbländning som inte reagerar på mötandes ljus pga mitträcke som nu är täckt med plogkant. Inte förarens fel såklart, men det stör.

Edit: Kom på en till, alla långtradare som ser ut som ett rullande tivoli framtill, massor av små vita LED, nu på senare tid verkar både gula och röda LED framtill blivit populärt. Dags för ordningsmakten att rensa ut....det bländar också
  • 1
  • 535
  • 536
  • 537
  • 538
  • 539
  • 543

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]