...

Moderator: Moderatorer

#1504721
Har noterat några tomtar (på e4) som bestämt sig för att 80 är nya maxfarten, man anar liksom extrem ecodriving som orsak.
Inte sett det beteendet så ofta som nu, kan tycka det är lite respektlöst.
#1508109
TommyP86 skrev:Har noterat några tomtar (på e4) som bestämt sig för att 80 är nya maxfarten, man anar liksom extrem ecodriving som orsak.
Inte sett det beteendet så ofta som nu, kan tycka det är lite respektlöst.
Så länge det är 2-filigt gör det väl mindre, men på 2+1-vägar blir det väldigt frustrerande!
#1508116
joel80 skrev:
TommyP86 skrev:Har noterat några tomtar (på e4) som bestämt sig för att 80 är nya maxfarten, man anar liksom extrem ecodriving som orsak.
Inte sett det beteendet så ofta som nu, kan tycka det är lite respektlöst.
Så länge det är 2-filigt gör det väl mindre, men på 2+1-vägar blir det väldigt frustrerande!
Det stör mängder på 2filigt också om vi pratar motorväg. Tvingar ut lastbilar, husbilar och annat i vänsterfil som behöver määäääängder med tid för att komma förbi.
Användarvisningsbild
av sewen
#1508256
Vid 70km/h eller lägre får du köra om till höger på flerfiliga vägar. Nu har det ju blivit betydligt vanligare med skyltad hastighet på 80. Tycker man bör justera att det är tillåtet att köra om till höger kanske ända upp till 90 för att få ett bättre trafikflöde på många vägar.
#1508589
@Jernhand, Har jag nog sällan varit med om men händer det så gasar man ;-) En gång var det en som inte gav sig så han fick allt stå på, följde efter hela vägen till en Volvo åf där jag skulle lämna bilen på service ca 8 km bort, han vände om först när jag körde in i deras garage. Finns gott och skumt folk överallt :P
#1516053
Slutade pendla i juni och det var hälsosamt, inte bara för miljön och plånboken, utan även för min mentala hälsa.

Nu kan jag portionera ut min galenskap över året när jag minskat bilkörningen 2/3.

Dessutom verkar många fått upp ögonen för problematiken med A-traktorerna, det tycker jag är positivt.

Högerregeln har nästan upphört att existera, i alla fall i min kommun. Det är sämre, nästan i paritet med placering av fordon när någon ska svänga av en huvudled då det är mycket vanligt där jag kör att kretinerna vägrar hålla åt höger utan ligger prompt kvar mitt i körbanan så alla bakomvarande till sist har samma hastighet som den som ska svänga av, irriterande.

#1516077
Där ser man, här är blinkers något som tynar bort allt mer. Innan va det mest i rondeller och nu mer och mer i trevägskorningar. Så där står man och väntar till ingen större nytta :-D
#1520042
Folk som envisas med att köra runt på sommardäck när det snöar och är halt.
Vet inte hur många jag har sett idag som har varit nära att krocka med andra fordon...
Inte kommer de nånstans heller när de väl stannat, de sitter fast i backar och på andra ställen och slirar oavsett drivning med följden att det blir omfattande köer och kaos..... :bored:
av Lockis
#1520050
fjohan82 skrev: lör 19 nov 2022, 16:13 Folk som envisas med att köra runt på sommardäck när det snöar och är halt.
Vet inte hur många jag har sett idag som har varit nära att krocka med andra fordon...
Inte kommer de nånstans heller när de väl stannat, de sitter fast i backar och på andra ställen och slirar oavsett drivning med följden att det blir omfattande köer och kaos..... :bored:
Men vadå. Det är ju inte ens olagligt att köra med sommarpjuck ännu./ironi (Har själv inte bytt, dock ingen snö här ännu).
  • 1
  • 534
  • 535
  • 536
  • 537
  • 538
  • 543

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen