...

Moderator: Moderatorer

#1484739
Belysning ja. Toyota har enligt mig sämst belysning på sina fordon. Antingen fungerar DRL sämst på detta märke eller är förarna bäst på att stänga av belysningen.
#1484775
skulle nästan vilja påstå att Kia är ännu sämre, finns väl ingen som har belysning bak.
tänk att det ska vara så svårt att sätta ljus knappen på auto ( när allt annat i bilen är på auto ) men nädå den ska stå på 0 för det gjorde den på min gamla saab 99 -80:a
#1484917
Larslars skrev: men nädå den ska stå på 0 för det gjorde den på min gamla saab 99 -80:a
Grejen är bara att Saab 99 redan då hade halvljusautomatik, vilket skräpmärkena än idag inte är kapabla att fixa....
/M
#1484920
Larslars skrev:tänk att det ska vara så svårt att sätta ljus knappen på auto ( när allt annat i bilen är på auto ) men nädå den ska stå på 0 för det gjorde den på min gamla saab 99 -80:a
Billiga Kia, Toyota, Subaru mfl har inget autoläge. Det går inte heller att lämna ljusreglaget i halvljusläge - för då lyser parkeringsljuset när man stänger av bilen. Det är otroligt dumt gjort.
#1484940
Lövet skrev: fre 21 jan 2022, 13:28
Larslars skrev:tänk att det ska vara så svårt att sätta ljus knappen på auto ( när allt annat i bilen är på auto ) men nädå den ska stå på 0 för det gjorde den på min gamla saab 99 -80:a
Billiga Kia, Toyota, Subaru mfl har inget autoläge. Det går inte heller att lämna ljusreglaget i halvljusläge - för då lyser parkeringsljuset när man stänger av bilen. Det är otroligt dumt gjort.
Ja då är jag inte alls förvånad :-)
#1484958
Steffe3 skrev:Fortsätter väl lite på lysen (lyset? :P). Folk som monterar armaturer på sina hus, garage och tomter, som lyser överallt. Så svårt är det inte att skärma av belysningen så den inte lyser rätt ut i vägbanan, allra helst på landsvägar där man gärna har mörkerseendet kvar :P
För att inte tala om dessa gigantiska elektroniska anslagstavlor på en miljard lumen som även varenda liten skitkommun ska ha.
Lämpligaste placeringen är en bit före infarterna till huvudorten vilket då brukar vara oupplyst landsväg.
Undrar hur f-n det går till när tillstånden beviljas?
Användarvisningsbild
av joel80
#1485208
Larslars skrev:skulle nästan vilja påstå att Kia är ännu sämre, finns väl ingen som har belysning bak.
tänk att det ska vara så svårt att sätta ljus knappen på auto ( när allt annat i bilen är på auto ) men nädå den ska stå på 0 för det gjorde den på min gamla saab 99 -80:a
Det räcker inte. Många tror att auto-läget är det enda de behöver, men ofta så är det endast mörker som det då funkar i. Man måste ha halvljus igång även dagtid om det är nedsatt sikt. Alltså t.ex om det regnar, snöar, är dimmigt eller det på något annat sätt är nedsatt sikt. Sjukt många som nu vintertid kör utan bakljus trots snörök på vägen t.ex. Det är inte lagligt, även om auto-läget inte reagerar på det. :(
av Lövet
#1485246
Vettiga Auto-lägen slår på halvljuset när regnsensorn aktiveras. Det görs tyvärr inte på de flesta japanska/koreanska bilar. Samma underleverantör?
#1488197
Lövet skrev:Vettiga Auto-lägen slår på halvljuset när regnsensorn aktiveras. Det görs tyvärr inte på de flesta japanska/koreanska bilar. Samma underleverantör?
Jag upplever även en del tyska bilar med samma bekymmer. Eller är auto läget inget ägare av tyska bilar använder av ren "princip"?
#1488205
Lockis skrev:Jag upplever även en del tyska bilar med samma bekymmer. Eller är auto läget inget ägare av tyska bilar använder av ren "princip"?
Vet inte, har inte haft problemet i de jag haft. Det har faktiskt inte ens gått att köra utan auto-läget, det stod i displayen "Sätt på halvvljuset!" om man körde i läge 0 när det var mörkt både i min Passat och A4. Nuarande bil har inget klassiskt ljusreglage alls. Det finns bara en knapp för "dimljus" som ändrar ljusbilden lite. Annars är det bara Auto.
  • 1
  • 526
  • 527
  • 528
  • 529
  • 530
  • 543

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]