...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1274579
Hehe.. En cyklist, som cyklade på cykelbana, i dagsljus, och blev påkörd av en bil.. som skyllde på lyset. :D (saknar smileyn med gråtskrattande gubbe!)
#1274789
kebabpizza skrev:
Leopold skrev: Fast det är ju precis vad jag försökte säga tidigare. Det finns ingen som helst anledning för en bilförare i Sverige att köra runt med en nedsläckt bil ens under sk "dagsljusförhållanden", synligheten blir extremt mycket sämre och det borde varje förare begripa.

Se till att köra med tänd belysning alltid och skit i vad en automatisk funktion kan tycka är "mörker" eller inte, irrelevant.

Som sagt, jag tycker bara det ser korkat ut att köra runt i en nedsläckt bil på svenska vägar med halvkasst dagsljus typ 90% av tiden på väg över årstiderna.
?
Du citerade en cyklist...
Som mötte en Mercedes på en cykelbana....
#1275108
Jag har inga dimljus, men tänker att för rättvisans skull vill jag också köra med fyra lampor fram tända.. Så då är det tyvärr bara helljusen jag har att slå igång när jag möter dimljusterrorister. ;) (Sällan det går att göra utan att blända andra.. Så oftast får man bara muttra och knyta näven i fickan som vanligt.)
#1275534
Igår kväll var det några pajasar som sett till att släcka ner belysningen för hela cykelbanan så att det var becksvart i skogen. :mad: Mitt fåniga originalcykellyse på Crescenten lyste knappt upp en meter framför cykeln. :-( Då önskade jag att jag hade haft möjlighet att slå över till helljus på cykeln.
#1275644
Dags igen, jag blir galen på alla lagbrytare med släpvagnar i 90-100km/h.

Igår var det en firmabil typ "Traffic" med släpvagn som körde om en ambulans, dock var den inte på utryckning vilket hade varit i häftigaste laget...
Det såg iaf illa ut.

Alla pellejönsar som till varje pris ska ut framför eller måste köra om lastbilar.
Kretiner.

Det finns inga trafikpoliser så ta och ändra onödiga regler för släpvagnar istället, lika tandlöst som mobilförbud.
#1275647
Jallemet skrev: fre 19 okt 2018, 22:03
Alla pellejönsar som till varje pris ska ut framför eller måste köra om lastbilar.
Jag förstår verkligen inte folk som gör så.. hur många sekunder sparar du? har själv varit med när folk gör omkörningar när man redan ligger ungefär 400m till utfart och ska komma före till utfarten.. max 5 sekunder besparande.. WOW..
  • 1
  • 454
  • 455
  • 456
  • 457
  • 458
  • 543

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]