Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#958777
Här i gränstrakten mellan västra göternas rike och smålänningarnas dito har prognosen skruvats ned från snö till regn.
Användarvisningsbild
av ketto
#961514
Solsken och noll snö igår, gräset grönt. I morse vitt mögel som föll, regnade bort senare på dan! Vinterdäck fortfarande PÅ. =)
Användarvisningsbild
av grillchips
#961572
Så, ny tid bokad. 1 april (onsdag) så blir det byte, inga långresor i sikte så nu kan vädergudarna bete sig hur de vill, sommardäcken ska på.
av Uninium
#961593
Krängde på mina i fredags,skulle det komma snö som mot förmodan ligger flera dagar så får jag ta en promenad till jobbet.
Användarvisningsbild
av joel80
#961733
grillchips skrev:Så, ny tid bokad. 1 april (onsdag) så blir det byte, inga långresor i sikte så nu kan vädergudarna bete sig hur de vill, sommardäcken ska på.
Jag har också byte på onsdag..
Men "safe'ar" lite och låter vinterdäcken på den andra bilen sitta nån vecka till. :)
Den har dessutom dubbfritt så där gör det inte lika mycket att dom sitter nån vecka eller två extra..
Användarvisningsbild
av grillchips
#961736
Låter klokt Joel, det verkar vara lite svajjigt i hela landet men framförallt i Norrland (allt ovanför Stockholm! ;) ).
Jag pluggar ju heltid och kan göra det hemifrån om jag nu inte skulle orka ta bussen till skolan, så om vädret vänder är det inga problem. :D Ska nästan bli skönast att få bort däcken från förrådet, vinterpuckarna åker in på däckhotell för första gången så det blir dubbel glädje.
Användarvisningsbild
av xerent
#961814
Ska eventuellt på långfärd söderöver i påsk, så då lär jag gärna ta på sommardäcken misstänker jag.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#961872
Vår (sommardäck på) Eller, vem har ADHD :wink: Hehe nej då.. Ska bli runt nollan söderöver på nätterna under påsk.

Vill med ha på sommarsulorna för att de är så mycket goare att köra med. Men det får vänta 2.5 vecka till.

Edit: Tur det, snöblandat regn idag. :/
Användarvisningsbild
av xerent
#962072
Nu!!
Bild

Edit: satan där gick domkraftfästet höger bak åt skogen... Nu står man här, har pallat upp med nöddomkraften får se hur detta slutar

Edit 2: tacka gudarna för nöddomkraften. Jag hade bommat domkraftsfästet en bit så den tappade och knölade till plasten brevid istället. Bilen trillade ner så bromsskivan lade sig på insidan av fälgen. Lyckades hissa upp med nöddomkraften, palla under draget och få dit hjulet ordentligt. Plasten verkar vara enkel att knöla tillbaka, så jag tror jag klarar mig. Tur i oturen. Klant-arsel-xerent.
Senast redigerad av 2 xerent, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]