Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#629802
Jag väntar några veckor till. Idag kom det en massa snö och det var isgata hela vägen in till Jönköping. Då är det puckat att ha sommardäck. Jag vill inte riskera att köra med sommardäck då.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
#630429
Idag så åkte sommarhjulen på 854:an, den fick även utstå stora vårtvätten med kallavfettning/hd-grön över kaross/hjulhus och sedan svampad utvändigt med cherryfoam, ska sedan polera/lackskydda den när andan faller på.

V70 får stå med sina vinterhjul nån vecka eller två till ifall det skulle bli vinterväglag och vi behöver använda bil.
av 2444ever
#741117
Kan inte hålla mig längre, sommardäcken åker på på måndag, längtar, om nu inte något dramatiskt skulle hända med vädret över helgen.
Skulle det vara lite snö nån dag så blir det bussen.
(Skåne)
Användarvisningsbild
av joel80
#741173
Det är fortfarande minusgradet varje dag då jag åker hemifrån och rejält halt där det dagen innan smält snövallar och runnit ut över vägen.. och det ser ut att fortsätta ett tag, både med kylan och smältandet, vi har plogvallar som fortfarande är meterhöga och nog är det i allafall en halvmeter kvar på backen ännu. :(
Gävle

Förra året var det helt snöfritt den här tiden på året och hade redan varit flera dagar med nästan 20 graders värme. Hm.. Jag gillar vinter... under vintermånaderna, mars är en vårmånad!!!
Användarvisningsbild
av erikn
#741186
På vår väg här hemma har vi kvar ca 5 cm is på vägen. Jag bor söder om Stockholm.
av matzen10
#741795
I Närke ska det, enligt 10-dygns prognosen, bli 5-10 minus på nätterna och 1-3 plus på dagarna. Därtill var det flera tillfällen med 25-50% chans/risk för nederbörd. Inga sommarskor här på ett tag alltså..
Användarvisningsbild
av StringerBell
#741802
Nej, varför skall man skynda sig att sätta på däck som ger högre vägljud, förbrukning och lägre komfort?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 24
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]