Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
#955713
Ja, varje ansvarsfull Volvoägare har väl sex uppsättningar hjul!? Traktordäck med snökedjor, dubbdäck, friktionsdäck nordiskt, friktionsdäck centraleuropeiskt, sommardäck och rallydäck!? :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
#955846
Gårdagens värmevåg gjorde att jag istället planerade in allt som ska göras med sommarpuckarna innan de åker på. Lite tidigt att byta redan nu och det är väl mer regel än undantag att vi får bakslag i vädret, men lite vax, polish och färg ska nu beställas så de är good to go när det väl är dags om några veckor!
Användarvisningsbild
av MartinS
#955930
Här på västkusten var det iallafall fläckvis riktigt halt i morse, trots ett par plusgrader. Jag förstår inte varför man skall ha så bråttom att byta till sommardäck... Vad gör några veckor på vinterpuckar hit eller dit.
Användarvisningsbild
av grillchips
#958099
Bokade tid för det idag, så om en vecka är tanken att hon ska rulla fint igen. Men kikade precis långtidsprognosen, ser svajjigt ut framåt helgen...
Användarvisningsbild
av Allinug
#958150
Ja, nu är sommardäcken på! Rekordtidigt! På tok för tidigt, men så fick det bli. 8)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#958154
Filurar med på att klämma på sommarsulorna, ska dock ner till europa i höjd med Berlin snart. Här kan jag ta bussen, bor i princip vid hållplatsen om det skulle bli kallt mm. Svårt det där.

Kanske ska man byta och slänga in snökedjorna i bagaget? :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
#958224
Alla ni som satt på sommardäcken redan!
Jag lägger hela skulden för kommande skitväder på er! Ni har jinxat och nu får vi alla ta straffet! ;)
Bild


Se till att ställa bilen i slutet av veckan så ni inte stökar till det för oss andra i trafiken nu bara! :twisted:
Användarvisningsbild
av grillchips
#958225
Undra hur tätt inpå måndag kl 14.30 jag kan avboka min hjulskiftestid, haha!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]