Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#741805
Högra vägljud?? Jag har då aldrig varit med om att mina sommardäck skulle ge högre vägljud! Det är alltid en fröjd att sätta på dem och första turen med sommardäck känns det som om bilen flyger fram.. låter ju typ ingenting från däcken!

(Du vet att de däck med djupa mönster och ev. dubb inte är de däck som ska sitta sommartid va?) ;)
Användarvisningsbild
av Henrikx2
#741811
Sommarhjul på den 7/3 i år. var tydligen först på Vianor.
:twisted:
Användarvisningsbild
av joel80
#741815
Verkar dumt att redan satt på däcken redan för 3 veckor sen... för att inte säga olagligt då det verkligen inte varit plusgrader i Eskisltuna. Men du kanske inte kört något före 10:00 och efter 17:00 på dagarna?

Du bör nog låta bilen stå i slutet på veckan i allafall.. Finns risk för upp till 1,5dm nysnö.
http://www.klart.se/v%C3%A4der-eskilstuna.html
Användarvisningsbild
av erikn
#741820
Nu på kvällen när vi åkte hem från landet (några mil söder om Sthlm) så var det på flera ställen is där det på dagen smält och varit vatten. Definitivt inte läge för sommardäck än. Dessutom har vi inne på vår lokalgata ca 5 cm homogen is kvar.
av matzen10
#741830
erikn skrev:Nu på kvällen när vi åkte hem från landet (några mil söder om Sthlm) så var det på flera ställen is där det på dagen smält och varit vatten. Definitivt inte läge för sommardäck än. Dessutom har vi inne på vår lokalgata ca 5 cm homogen is kvar.
Så du bor oxå på något som kallas för "ishavsgatan"? :mrgreen:
av 2444ever
#741859
Blev ett bakslag igår, snö i Skåne, så lite sista sladdande. Ikväll var det ljust till nästan 20.00, o inatt blir det sommartid, så kommer väl att vara ljust till nästan 21.00, känns helfel med dubbdäck.
Planen ligger kvar, blir byte på måndag.
Användarvisningsbild
av joel80
#741880
Även Skåne har ju många minusgrader på kvällar/nätter/mornar (det är inte p.g.a mörker vi använder vinterdäck. ;) ) och det ser inte ut som om ni kommer undan snön i slutet på veckan heller. Fast man kan ju hoppas att prognoserna ändras...

Fy faan:

http://www.klart.se/fredag.html
av 2444ever
#741884
Om det är torra vägar blir det inte så farligt halt vid minusgrader. Tror inte snön kommer att ligga någon längre tid om det nu kommer någon i slutet av veckan.
Användarvisningsbild
av erikn
#741887
matzen10 skrev:Så du bor oxå på något som kallas för "ishavsgatan"? :mrgreen:
Jag kallar det för lilla Sibirien. Vintertid kan det vara så kallt inne hos oss så att när man kommer ut till "stora" (den är i alla fall större än vår samfällighet) gatan så måste man stanna och skrapa igen för att bilen är så kall så att det blir frost igen. Det kan skilja mellan 5-10 minus på ca 1 km.

Sommartid är det så varmt så man inte kan vara kvar, har flytt till landet tidigare. Ofta över 30 grader på övervåningen där vi har sovrummen. Så för två år sedan byggde vi en pool. Men förra sommaren var ingen höjdare.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#741983
joel80 skrev:Högra vägljud?? Jag har då aldrig varit med om att mina sommardäck skulle ge högre vägljud! Det är alltid en fröjd att sätta på dem och första turen med sommardäck känns det som om bilen flyger fram.. låter ju typ ingenting från däcken!

(Du vet att de däck med djupa mönster och ev. dubb inte är de däck som ska sitta sommartid va?) ;)
Jag kör med centraleuropeiska dubbfria på vintern, de är 16" och mina sommardäck är 17". Trots att 17" är måttligt breda på en V50 är både ljud och komfort lite sämre. Dessutom har jag för andra vintern i rad inte orkat snygga till skrapmärkena jag fått under åren. Så längtan efter sommarsulorna är måttlig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]