Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Ugbugg
#36111
Hej,

Tänkte bara hälsa och presentera mig. Är ny på forumet, första inlägget. Äger en S60 2,4T -02 som jag är mycket nöjd med. Köpte den i somras, är en amerikansk S60, tillverkad för US-marknaden.
Har tittat runt på andra Volvoforum med men tycker denna är bäst (oavsett vad man frågar får man hjälp och svar).
Användarvisningsbild
av Kurvan
#36114
Välkommen!
Användarvisningsbild
av Loner
#36122
Hej och välkommen!

Tyvärr måste jag börja att vara petig och flytta ditt inlägg till ett mera passande forum.

/Loner
av Ugbugg
#36159
Loner skrev:Hej och välkommen!

Tyvärr måste jag börja att vara petig och flytta ditt inlägg till ett mera passande forum.

/Loner
Tvärtom, tycker det är bra att det finns aktiva moderatorer som håller ordning och reda.
Användarvisningsbild
av G-kraft
#36767
Ugbugg skrev:Hej,

Tänkte bara hälsa och presentera mig. Är ny på forumet, första inlägget. Äger en S60 2,4T -02 som jag är mycket nöjd med. Köpte den i somras, är en amerikansk S60, tillverkad för US-marknaden.
Har tittat runt på andra Volvoforum med men tycker denna är bäst (oavsett vad man frågar får man hjälp och svar).
Jag är lite nyfiken gällande din bil ,,,finns det några skillnader på din bil gentemot en svensksåld !? kul o veta...
Varmt välkommen till en bra sajt..
av jbl
#36777
Kan inte annat än att hålla med. Kanon sajt.

Välkommen
Användarvisningsbild
av Danneman
#36783
japp.. det är det , och varmt välkommen !!
Användarvisningsbild
av Michaela
#36786
välkommen hit och hoppas du kommer trivas!
Användarvisningsbild
av Hayah
#37232
Hej!
Välkommen säger även jag som själv är helt ny här!
Kom in rullandes på detta forum ikväll och fann det passande mig i smaken.

Jag är en tjej på 18 år som bor mitt i Småland men håller till en del i Kalmar.
Är sk volvo-frälst och har varit sen barnsben då man grät när pappa övergav vår volvo. ;)
Håller just nu på och tar mitt körkort och hoppas jag får det nu innan sommaren. Är sen oktober ägare till en Volvo 740 gle -84.
Kan inte så mycket då det är min första bil. Så ni kan nog "se framemot" att se lite dumma frågor från mig. Men man lär ju sig. :)
av Ugbugg
#37280
ge_219 skrev:Jag är lite nyfiken gällande din bil ,,,finns det några skillnader på din bil gentemot en svensksåld !? kul o veta...
Varmt välkommen till en bra sajt..
Dessa saker har jag inte sett i svensksålda (möjligt att det finns):
-3 integrerade knappar i solskyddet på förarplatsen, används för garageportsöppnande (lata amerikaner?)
-Antikidnappningsspak i bagageluckan, gör att man kan öppna luckan innifrån och är markerad med en gubbe som hoppar ut (terrorrädda amerikaner?)
-Knapparna till vänster (lamp, bensin) ser och är placerade lite annorlunda (amerikaner ska alltid vara annorlunda?)
-På höger bakspegel står det "Objects in mirror are closer than they appear" (dumma amerikaner?)

Det finns mer, har inte jämfört i detalj.
Den är som sagt tillverkad för US-marknaden, men anpassades till EU-marknaden och togs ut av Volvo Personvagnar som tjänstebil till en svensk som jobbade i Gent Belgien. När denna person flyttade tillbaka till Volvo i Göteborg köpte hon loss bilen och tog den med sig hit. Fick ny tjänstebil och sålde den och jag köpte den. Den hade då gått knappt 6000 mil vilket jag tyckte var lågt för att vara en tjänstebil. Den var i kanonskick och välutrustad.
Har själv kollat upp uppgifterna direkt hos Volvo Torslanda.

Har haft den hos bilvårdsfirma och verkstad för byte av hjul och får alltid frågan varifrån min Volvo kommer. Ringer jag tillbaka flera veckor senare säger jag bara att det är jag, grabben med den amerikanska Volvon och dom kommer ihåg mig och bilen.

Det är inga problem med service eller reservdelar, allt som funkar på en svensksåld funkar på min.

Det känns kul att ha en "speciell" Volvo som skiljer sig från alla andra.

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt en[…]