ge_219 skrev:Jag är lite nyfiken gällande din bil ,,,finns det några skillnader på din bil gentemot en svensksåld !? kul o veta...
Varmt välkommen till en bra sajt..
Dessa saker har jag inte sett i svensksålda (möjligt att det finns):
-3 integrerade knappar i solskyddet på förarplatsen, används för garageportsöppnande (lata amerikaner?)
-Antikidnappningsspak i bagageluckan, gör att man kan öppna luckan innifrån och är markerad med en gubbe som hoppar ut (terrorrädda amerikaner?)
-Knapparna till vänster (lamp, bensin) ser och är placerade lite annorlunda (amerikaner ska alltid vara annorlunda?)
-På höger bakspegel står det "Objects in mirror are closer than they appear" (dumma amerikaner?)
Det finns mer, har inte jämfört i detalj.
Den är som sagt tillverkad för US-marknaden, men anpassades till EU-marknaden och togs ut av Volvo Personvagnar som tjänstebil till en svensk som jobbade i Gent Belgien. När denna person flyttade tillbaka till Volvo i Göteborg köpte hon loss bilen och tog den med sig hit. Fick ny tjänstebil och sålde den och jag köpte den. Den hade då gått knappt 6000 mil vilket jag tyckte var lågt för att vara en tjänstebil. Den var i kanonskick och välutrustad.
Har själv kollat upp uppgifterna direkt hos Volvo Torslanda.
Har haft den hos bilvårdsfirma och verkstad för byte av hjul och får alltid frågan varifrån min Volvo kommer. Ringer jag tillbaka flera veckor senare säger jag bara att det är jag, grabben med den amerikanska Volvon och dom kommer ihåg mig och bilen.
Det är inga problem med service eller reservdelar, allt som funkar på en svensksåld funkar på min.
Det känns kul att ha en "speciell" Volvo som skiljer sig från alla andra.